schade einde huur

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

schade einde huur

#1 , 02 okt 2017 14:55

Einde huur, ik stel vast dat mijn huurder een marmeren tablet heeft gebroken die op een radiator staat.
Er staan twee tabletten op de radiator.
Moet de huurder er zelf voor zorgen dat die vervangen wordt of moet ik dat zelf doen?
Wat indien zelfde marmer niet meer te vinden is, moet hij dan de twee tabletten vervangen?
Indien ik dat zelf doe, hoe moet ik dan de waarde bepalen, de huurder is net verhuist en binnen een paar dagen vindt
de uitgaande plaatsbeschrijving plaats.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 okt 2017 15:23

Best een bestek aanvragen aan een aannemer. Hoe oud was dat tablet? Op marmer zit niet veel vetusteit. Je kan alleen de werkelijke waarde aanrekenen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 02 okt 2017 16:09

In de eerste plaats heeft de huurder het recht de schade te herstellen, indien hij dit nalaat kan jij de schade verhalen op u huurder.
Wat indien zelfde marmer niet meer te vinden is, moet hij dan de twee tabletten vervangen?
Nee enkel deze die stuk is of de waarde ervan betalen, of vervangen door een tweedehands.
Hoe oud zijn deze tabletten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”