huurcontract via émail verzenden....

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

huurcontract via émail verzenden....

#1 , 21 sep 2017 18:09

Graag had ik jullie mening over het volgende : je denkt een geschikte kandidaat-huurder gevonden te hebben. Is het dan verstandig (kan het kwaad) om het huurcontract (waarbij de namen reeds zijn vermeld) maar nog niet getekend uiteraard, of zonder namen door te sturen zodat de huurder alles reeds kan doornemen? Hoe doen jullie het? Graag jullie mening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2017 18:15

Ik zie niet in wat je daar fout mee kan doen. Gevoelige informatie (naam, telefoonnummer, rekeningnummer) mag je er gerust nog uit laten, maar dan weet de potentiële huurder toch wat voor contract wordt voorgesteld.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 sep 2017 20:13

Ik stuur dat steeds door via mail, eens de huurder akkoord is gegaan. Na het opnemen van zijn gegevens (manueel) type s'avonds de gegevens netjes over, en stuur ze hem per mail met de vraag voor zijn akkoord en 3 getekende exemplaren terug (1 voor hem, 1 voor mij en 1 voor de registratie) Heeft één groot voordeel: de printerkosten en papierkosten zijn voor de huurder) :) Op met moment van overhandiging van deze papieren onderteken ik pas en ontvang de eerste maand huur in contanten (niet met een cheque of overschrijving die ze de dag nadien nog kunnen blokkeren bij de bank)(allemaal meegemaakt)
Sleutels krijgen ze pas als ze een verzekering kunnen voorleggen en bewijzen dat de waarborg is betaald.
Omdat ze voor hun verzekering en de waarborg een getekend contract moeten hebben, geeft ik hen nog een door mij getekend exemplaar mee "pro forma"

Reclame

Terug naar “Huren”