Aansprakelijkheid bij onderverhuur

Phaedra_dc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid bij onderverhuur

#1 , 20 sep 2017 20:21

Beste,

ik wens mijn appartement voor een paar maanden onder te verhuren. Mijn huurcontract laat geen onderverhuur toe. Ik heb gevraagd aan de eigenaar om het desbetreffende artikel te wijzigen. De eigenaar is dus op de hoogte, vindt onderverhuur geen probleem maar weigert dit schriftelijk te bevestigen. Volgens mijn verzekering was dit schriftelijk akkoord echter noodzakelijk.

Ik vraag me wat onderverhuur concreet zou impliceren inzake aansprakelijkheid indien ik toch met de onderverhuur wil doorgaan. Ben ik gedekt als de onderverhuurder een eigen brandverzekering heeft, of is er een andere oplossing mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 20 sep 2017 20:41

Als het niet in u contract staat en verhuurder wil u niet schriftelijk de toestemming geven, zou ik het zeker niet doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 sep 2017 09:17

Jij blijft voor 100 % verantwoordelijk tov de verhuurder voor de goede uitvoering van de voorwaarden van het contract (dus brand, huurschade, huurachterstal allemaal voor uw rekening ook als er iets op papier staat tussen u en onderhuurder)

Reclame

Terug naar “Huren”