Geluidshinder

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

Geluidshinder

#1 , 20 sep 2017 09:48

Ik huur al ruim 10 jaar een appartement op de eerste verdieping.
Op het gelijkvloers was eerst een kruidenierswinkel opengehouden door mijn huisbaas en hij had ook een traiteurszaak.
Ondertussen is de winkel failliet gegaan en draait de traiteurszaak ook op een héél laag pitje. Toen ik het appartement huurde werd mij door de huisbaas verteld dat ik wel wat last kon hebben van zijn keuken in de periode kerst/nieuwjaar. Zijn keuken is onder mijn slaapkamer gelegen en de winkel was onder de slaapkamer van mijn zoontje. De winkel was op zich geen probleem omdat die om 19.00u. gesloten was. Inderdaad ik had geluidsoverlast in mijn kamer tijdens de communie periode's en kerst en nieuwjaar omdat dan dergelijke zaken op volle toeren draaien.
Ik moet ook vertellen dat er totaal geen isolatie met betrekking tot geluidshinder aanwezig is!
Op een avond buiten deze periode kon ik de slaap niet vatten door een steeds herhaaldelijk kloppend geluid, ik telefoneerde naar de huisbaas waar ik van te horen kreeg "ik zet in de keuken een radio op om de muizen weg te houden hij staat wel niet heel hard , maar ik zal hem morgen nog wat stiller zetten". Dit maar om aan te geven hoe erg het gesteld is met de geluidshinder.
Nu pas verneem ik dat gans het pand onder mijn appartement verhuurd is voor een pizzeria in te maken, Een auto van de nieuwe huurders scheurt hier tegen 70km in ons smal straatje door, hier onder komen allerhande personen al red bull drinkend het pand binnen. Ze zijn onder de kamer van mijn zoon samen met mijn huisbaas aan het praten , in het totaal 4 personen en mijn zoon kan doodgewoon hier niet van slapen, het is net dat die mensen in zijn kamer staan. Wat word dat als die pizzeria er dan effectief zal zijn. Mijn huisbaas heeft al gezegd dat hij dat gaat (proberen) op te lossen door isolatie. Maar wat betreft zijn keuken die onder mijn slaapkamer gelegen is daar kan hij niks aan doen, die kan hij niet strippen krijg ik als antwoord. Ik hoor hier van mijn buren dat het bijna niet mogelijk is om de kamer van mijn zoontje geluidvrij te maken , en wat dan met mijn kamer. Ik betaal ruim €700 voor een appartement zonder garage waar ik binnenkort ook niet meer zal kunnen slapen. Wat kan ik hieraan doen, kan dit zo maar???
Ook heb ik een zoontje van 10 jaar met autisme spectrum, je kan hem moeilijk laten wennen aan nieuwe dingen, vandaar dat ik heel graag hier zou blijven wonen. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 sep 2017 10:12

Laat vaststelling doen door de politie, die een geluidsmeting zullen doen
De kamers boven isoleren is weggesmeten geld. Er moet geïsoleerd worden aan de kant van het geluid, dus de onderkant van de zoldering, en dan nog op een dergelijk wijze dat er geen enkel contact is met steen-, of betondelen van het gebouw.
Heb destijds tientallen (mogelijks meer dan 100) gebouwen (Steeds horeca) verbouwd in opdracht van mijn werkgever.
Daarbij was ik in mijn eerste job werkzaam als werfleider op de werf van de BRT/RTBF (1967-68) op de Reyerslaan in Brussel, en heb er oa de bouw van tientallen radio en TV studio's van zeer nabij meegemaakt en gecontroleerd.
Ik weet dus waarover is spreek.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 10:44

Het grootste probleem dat je zal hebben als de pizzeria opengaat zal het aan en afrijden zijn van de wagens, als ook het dicht klappen van de deuren.

En helaas daar staat de politie machteloos tegen, heb teveel klanten gehad(frituren) die in een proces verwikkeld zaten voor dit buren lawaai en ze zijn altijd vrij uit gegaan omdat het geluid van de openbare weg kwam en niet van de frituur zelf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2017 12:46

Nee hoor, die geluidshinder buiten trek ik me niet zo veel van aan ,
Het ergste zal zijn niet meer kunnen slapen doordat pizzeria en keuken onder onze slaapkamers zijn en het ganse gebouw totaal niet geissoleerd is.
En mijn zoon van 10 met autisme moet wel op tijd naar bed als het school is.
Ook ik moet er smorgends steeds vroeg uit waardoor ik ook regelmatig tamelijk vroeg ga slapen.
Wat ik het ergste vind is dat mijn huisbaas mij op alle punten gelijk geeft, hij weet dat ik hier niet door zal kunnen slapen, maar weet niet echt concreet te zeggen hoe het verder moet! Ik heb hem gezegd dat hij dit appartement niet meer kan verhuren aan mensen die er ook moeten slapen, dat ik nog enkel living/keuken/badkamer nog degelijk kan gebruiken. Hier geeft hij mij ook allemaal gelijk in ????
Hoe moet het nu verder???

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 20 sep 2017 13:59

verhuizen?

Snoowy
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 sep 2017 14:17

Vind het erg dat ik met een zoontje dat je niet makkelijk zo maar kan verhuizen zal moeten plaats ruimen voor zo een pizzeria. Dan hoop ik dat deze zaak overkop gaat zal mijn huisbaas leren...

Terug naar “Huren”