huurwaarborg niet terugkrijgen

chsobo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg niet terugkrijgen

#1 , 19 sep 2017 15:31

Op 1mei verliep mijn huurcontract.Tot op heden heb ik nog altijd mijn huurwaarborg niet teruggekregen.De plaatsbeschrijving was in orde maar de verhuurder weigert de waarborg te betalen omdat hij nog geen eindafrekening ontvangen heeft van de syndic. na herhaaldelijk mailen en telefoneren blijft hij hardnekkig weigeren.Kan dit zomaar?Wat kan ik daaraan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 sep 2017 16:15

Hij moet inderdaad wachten op de afrekening van de syndicus, en die wordt één keer in het jaar opgemaakt
Krijg jij andere jaren normaal terug of moet je meestal bijbetalen. Verhuurder zou een raming kunnen maken op basis van de voorgaande jaren, en dan 10 % of 15 % reserve bijtellen, en u de rest terugbetalen. Zo doei k het normaal, maar ik laat de huurder dan wel nog een dokument ondertekenen dat ingeval van hogere kosten, hij dit bedrag binnen de 10 dagen na ontvangst van de afrekening zal betalen. Omgekeerd telt dit dan ook: dat ik het eventuele saldo binnen de 10 dagen zal terugstorten.

chsobo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2017 17:21

In die 5 jaar dat ik daar woonde heb ik éénmalig 85euro moeten betalen.Ik dacht dat de waarborg binnen de 2 maand moest geregeld worden.Heeft toch niks te maken met syndic maar wel met de staat waarin het pand zich bevind en volgens de plaatsbeschrijving was dat ok

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 19 sep 2017 20:12

De verhuurder heeft geen recht om u huurwaarborg niet vrij te geven, verhuurder mag wel een raming van de kosten inhouden.
Stel u verhuurder in gebreke met een AS en eis dat de waarborg binnen de 15 dagen de waarborg moet vrijgegeven worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”