HO korte duur verlengen met 7 maanden

smart
Topic Starter
Berichten: 186

HO korte duur verlengen met 7 maanden

#1 , 19 sep 2017 09:22

HO ingaande 01/01/2017 korte duur wil ik als eigenaar verlengen met 7 maanden.
Dit is volgens mij mogelijk. Dient dit aangetekend te worden verstuurd? Of kan dit onderling op brief met de handtekeningen en de geschreven melding, gelezen en goedgekeurd? Met dan opzeg per aangetekend schrijven in april 2018.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 19 sep 2017 09:57

Wat is de oorspronkelijke einddatum? Zit u niet reeds de facto met een "normaal" contract van 9 jaar, met ingang 1.1.2017?
Is er een akkoord tussen huurder en verhuurder, m.a.w. legt u niet eenzijdig een verplichting op?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 19 sep 2017 13:02

Was dit een huurcontract van 1 jaar, dan moet je zeker voor eind deze maand de verlenging van 7 maand melden aan u verhuurder met een AS.
Om een juist antwoord te krijgen is het van belang te weten welke de einddatum van u huurcontract korte duur is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 19 sep 2017 13:33

Ik denk dat TS zelf de eigenaar is.

Maar die verlenging zal toch in gemeen akkoord moeten gaan, anders riskeert hij ineens met een contract van negen jaar te zitten, wat hij blijkbaar niet wenst.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 19 sep 2017 14:56

Waarom in algemeen akkoord, als verhuurder een verlenging toestaat van 7 maand, of de huurder stuurt geen AS dat ze het huurcontract niet wensen te verlengen, dan kan dit contract nooit een 9 jarig worden.
Dit alles moet gebeuren minstens 3 maand voor eind contract korte duur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 19 sep 2017 16:02

Waarom in algemeen akkoord, als verhuurder een verlenging toestaat van 7 maand, omdat de huurder hier ook moet mee akkoord gaan

of de huurder stuurt geen AS dat ze het huurcontract niet wensen te verlengen, dan kan dit contract nooit een 9 jarig worden.integendeel, als de huurder niets laat weten, en er geen akkoord is over wijziging, wordt het contract inderdaad 9jarig

Dit alles moet gebeuren minstens 3 maand voor eind contract korte duur. inderdaad, tenzij gemeen akkoord

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 19 sep 2017 20:07

De verhuurder heeft het recht om een eenmalige verlengen te geven van een huurcontract korte duur met een AS.
Ofwel is huurder akkoord en blijft wonen, of hij is niet akkoord dan zal hij de niet verlengeng moeten inroepen en verhuizen.
Een 9 jarig contract kan er pas komen na de verlenging van de 7 maanden.

Ik begrijp u niet bosprocureur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”