Plaatsbeschrijving /termijn om deze in te dienen

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving /termijn om deze in te dienen

#1 , 17 sep 2017 16:19

Wie weet er iemand exact hoeveel tijd er mag zitten tussen de dag van de opmaak van de plaatsbeschrijving en het afleveren aan de verhuurder .

Moet deze plaatsbeschrijving aangetekend naar de huurder worden verstuurd
Of
Moet de huisbaas dit samen met jou opnieuw plaats per plaats overlopen ....?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 17 sep 2017 17:57

Een plaatsbeschrijving word opgemaakt in aanwezigheid van alle partijen.
Jij als huurder moet niet het initiatief nemen, word er geen opgemaakt door de verhuurder is in u voordeel.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2017 19:39

Dat.weet ik en is ook gebeurt maar.nadien moet dit binnen een bepaalde tijd aangeboden worden en Ingediend.ik weet juist niet meer welk tijdspanne .....

En moet een huisbaas dan met u plaats per.plaats weer alles afgaan of gewoon de.Plaatsbeschrijving aan mij bezorgen .....

Reclame

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 sep 2017 19:54

Persoonlijk maar ik altijd zelf een zeer gedetailleerde PB op voor de verhuring. Bij de ondertekening van het contract en het overhandigen van de sleutels, krijgt de huurder ook een uitgeprinte versie van deze PB. Hij tekent ook voor ontvangst van deze PB. In de huurovereenkomst staat een tekst betreffende deze PB waarin de huurder 14 kalenderdagen de tijd krijgt om opmerkingen op deze PB te formuleren. Deze worden dan, in samenspraak met de huurder, opgenomen in de PB.
Formuleerde hij geen opmerkingen wordt de PB aanzien als aangenomen en definitief, en laat ik hem de 3 exemplaren ondertekenen, waarna ik deze laat registreren. Hierna ontvangt hij een geregistreerd exemplaar met stempel

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 sep 2017 20:24

Mava 105

Maar wat is de max termijn tussen opmaak en afleveren aan de huurder ik dacht 2 maand ?

En je het is dus niet zo dat je opnieuw alles moet afgaan Zoals mijn huisbaas wou ....

Het was voldoende om deze.Aangetekend mij te bezorgen ....?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 17 sep 2017 20:42

Verhuurder is verplicht een plaatsbeschrijving op te maken en samen met huurcontract te laten registreren, maar er is geen sanctie voorzien.
Erger u daar toch niet aan als huurder, dit is de taak van de verhuurder.
Als hij geen PB opmaakt kan hij later ook geen huurschade vragen aan u.

Hoe maakt u best een PB op: https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... -verplicht
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”