Goeiemiddag,
Ik en man gaan nu het 3e jaar in van ons huurcontract, maar hebben een probleem!
Eind vorig jaar 2016 hebben we zettingsscheuren vastgesteld in het appartement door een oplevering van een nieuw gebouw net achter ons.
We hebben de beheerder van het appartement ( WILINK) op de hoogte gebracht maar deed echter niets met onze klacht.
De eigenaar maar op de hoogte gebracht en die ging op zijn beurt zijn beheerder op de hoogte brengen.
De winter gaat voorbij, de kraken scheuren verder. Uiteindelijk is het zo erg dat de wind voelbaar is en er merkelijk vuil en zand door de spleten komt.
April 2017 doen we nogmaals een melding, nu schieten ze eindelijk in actie dachten we. Ze stelden een immokantoor aan van in de buurt om foto's te komen nemen, die immo is hier echter geen syndicus en de persoon ( die we goed kennen) wist eigenlijk ook niet wat hem te doen stond.
De persoon van het immokantoor stuurde netjes de foto's door naar wilink. Balletje gaat aan het rollen denk je dan...
Juni 2017, benieuwd of er al enig nieuws is neem ik contact op met wilink. Die zegt dat de verzekering ermee bezig en we zouden snel nieuws krijgen.
De maanden gaan voorbij en besluiten om de eigenaar op te bellen en te vragen wat nu eigenlijk het probleem is.
Die vertelt ons dat hij geen informatie of foto's ontvangen heeft van het beheerkantoor en daaruit mochten stellen dat ze eigenlijk nog altijd niet in actie zijn gekomen. De man ging hen aan de tand voelen en al snel ontvingen we een mail van WILINK waarin ze zegt dat ze wacht op feedback als de scheuren mogen hersteld worden.
Tot dan nog niemand gezien die nota bene de situatie eens kwam bekijken! Zelfs de eigenaar leek zich raar maar waar niet aan te trekken van de aanzienlijke schade in zijn appartement. Deze week dan toch een bevriend schilder/stukadoor over de vloer gekregen die te verstaan gaf dat de schade groter is dan gezegd ( Was maar een scheurtje doorgegeven, terwijl het hele appartement scheuren vertoont,...) en dat om de eventuele herstelling te kunnen uitvoeren de gehele inboedel eruit moet. Maar dat dit hoogstwaarschijnlijk een verzekeringskwestie wordt, we zeker niet moeten hopen op een snelle "renovatie". Uiteindelijk schieten ze bij WILINK in actie en besluiten iemand te sturen.
15/09 vandaag dus , loopt de vrouw naar de grootste schadewand en heeft geen oog voor de andere schade omdat deze niet dringend is.
Ik stel haar voor om een kijkje te nemen in de slaapkamer waar na het stormweer van de afgelopen dagen de schade enorm is verslecht.
De brokstukjes lagen namelijk in het bed. De persoon lachte alles weg en zei dat de situatie niet kan verslechteren en de zettingsscheuren niet meer verder zullen scheuren.. dat dit hoogstwaarschijnlijk geen verzekeringskwestie wordt... een helderziende die dame !
Dus terwijl ze daar bekvechten en de een de vinger wijst naar de ander, leven wij momenteel een vies appartement.
Onze vraag is namelijk geen schadevergoeding voor de geleden " schade " maar vragen ons af wie de mogelijke verhuiskosten draagt indien we tijdelijk naar een woonplaats moeten zoeken. Hebben we trouwens een been om op te staan indien we het contract willen laten ontbinden?
Alvast bedankt voor jullie tijd om ons "kort" verhaal even te lezen.
Graag jullie eerlijke feedback !
hier enkele foto's