Gevolgen overbewoning?

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

Gevolgen overbewoning?

#1 , 15 sep 2017 10:32

Ik verhuur een appartement. De stad heeft een comformiteitsattest afgeleverd, waarop vermeld staat dat er max 5 personen mogen wonen. Het huurcontract vermeld dat er max 5p mogen wonen.

Toevallig verneem ik nu via via, dat sinds de start van het contract en een kind is bijgekomen en nog eentje onderweg zou zijn. Dat betekent dan dat zij hier met 6 of 7 (naargelang de vader, die zou weggegaan zijn, wegblijft of terugkomt).

Los van het feit dat ik het zelf, persoonlijk, niet verantwoord vind om met zoveel personen op zo'n kleine opp te wonen, vraag ik mij af wat hier wettelijk de gevolgen zijn voor mij, als verhuurder?

Welke aktie best te ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2017 12:27

Het overschrijden van de bezettingsnorm is niet hetzelfde als overbewoning. Zie hier https://www.wonenvlaanderen.be/lexicon/overbewoning

Maar, je kan alvast naar de gemeente stappen om dit te melden, wellicht zullen zij wel stappen kunnen ondernemen.

En anders vredegerecht of wijkagent.

Reclame

Terug naar “Huren”