Onterecht toegang verschaffen en gebruik maken tot kelder

Adidascollector
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Onterecht toegang verschaffen en gebruik maken tot kelder

#1 , 13 sep 2017 18:07

Dag iedereen, ik zal mijn situatie eens omschrijven. Ik woon in een appartement via een gewone huurovereenkomst, bij dit appartement is een keldertje bij. Staat netjes in het contract.

Nu vorige week ga ik naar de kelder om enkele dingen te plaatsen en merk dat die openstaat, al mijn gerief staat over heel de gemeenschappelijke kelder gestald. Uiteraadd niet door mij. In mijn kelder hokje staat een vreemd wasmachine. Een aantal dingen zijn kwijt en neem ik contact op met de politie.

Politie komt vaststelling doen maakt pv op en neemt contact op met mijn onderbuur, die heeft dat erin geplaatst. Onterecht. Want zo blijkt, heeft hij geen kelder in zijn huurovereebkomst. Hij is een huurder die een studio via sovekans heeft bekomen. Dus hoe hij in de kelder is geraakt en wat er met mijn gerief is voorgevallen maakt nu deel uit van politioneel onderzoek.

Mijn vraag nu, de politie heeft hem aangemaand om de kelder leeg te maken, zodat ik weer gebruik jan maken hiervan. Maar tot op heden is dat nog steeds niet voldaan.

Wat zijn mijn opties? Wie is er aansprakelijk? De huurder of Sovekans? Kan ik een dwangsom bekomen zolang zijn materieel mijn kelder vastzet? ik heb Sovekans reeds gevraagd om hun huurder te contacteren en hem te vragen de kelder vrij te maken. Het is een typische neighbour from hell, alle dagen dronken tot stuk in de nacht luide muziek enzo. Dus ben niet van plan het hem makkelijk te maken, je moet van een ander zijn gerief blijven.

Welke stappen moeten ik nemen? Via een vrederechter gaan? Sovekans een aangetekende brief verzenden dat ik zijn gerief uit de kelder wil? Bedankt voor ue hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2017 20:01

Verhuurder kan u niet helpen. Je moet de huurder aanpakken die onrechtmatig uw kelder bezet en naar de VR stappen

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 sep 2017 20:01

.
Laatst gewijzigd door mava105 op 13 sep 2017 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 sep 2017 20:01

Verhuurder kan u niet helpen. Je moet de huurder aanpakken die onrechtmatig uw kelder bezet en naar de VR stappen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 13 sep 2017 20:08

Verander het slot op uw kelder en zet al uw spullen er terug in.
Niemand kan u verbieden uw spullen in uw kelder te plaatsen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Adidascollector
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 sep 2017 21:02

Verander het slot op uw kelder en zet al uw spullen er terug in.
Niemand kan u verbieden uw spullen in uw kelder te plaatsen.

Akkoord, maar het is een erg klein kotje en die zijn wasmachine pakt een heleboel plaats in. En ik ga echt niet zijn wasmachine aanraken, achteraf is er iets aan en dan heb je volgende discussie punt. Ik heb hem tijd gegeven tot na het weekend als het dan er nog staat zal ik verdere stappen nemen. Hij had al eerdere schade aan het gebouw veroorzaakt en de syndic van het gebouw heeft die wel via sovekans kunnen verhalen.

Adidascollector
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 sep 2017 21:03

Verhuurder kan u niet helpen. Je moet de huurder aanpakken die onrechtmatig uw kelder bezet en naar de VR stappen
Maar de syndic van het gebouw heeft al eerdere schade die de huurder veroorzaakte aan het gebouw wel aan Sovekans gaan verhalen.

Terug naar “Huren”