zitting vrederechter huurovereenkomst stopzetten.

Kalimero
Berichten: 52
Juridisch actief: Nee

Re: zitting vrederechter huurovereenkomst stopzetten.

#46 , 30 sep 2017 15:34

Maak je geen zorgen, uiteraard kan dit niet allemaal zomaar, wat mevrouw ook beweert (voor zover ik het versta).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#47 , 06 okt 2017 07:24

Volgend struikelblok: de bezettingsvergoeding.

Hoe ik het begrijp, is deze toegekend in het vonnis.
Volgens de info die ik heb van de GDW maakt deze geen deel uit van de invordering.

Omdat de huurster nog steeds niets betaald, moeten we na de uithuiszetting terug naar de vrederechter om ook deze op te eisen samen met de kosten van huurschade als die er zijn.

Hoe pak ik dit aan?
Ik zou volgende stappen liever door een Advokaat laten doen om zeker geen fouten te maken.
Als ik nu ineens een Advokaat neem kan ik die kosten dan nog terugvorderen van de huurder als we oorspronkelijk zonder zijn begonnen?

Ik heb schrik dat als we terug naar de rechter moeten dat de rechter gaat intrekken wat we eerder verkregen in het vonnis gewoon omdat de huurster al haar verplichtingen naast zich neerlegt. Kan dit?

Minerf
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#48 , 19 okt 2017 07:52

Allen,

ik hoop dat jullie me nog eens kunnen informeren over volgende stappen, want hoe verder we in dit verhaal gaan hoe minder info ik vind over hoe met de situatie om te gaan.

huurder laat ons per mail weten dat ze voor 28/10/2017 het pand zal verlaten.
Hierdoor is er geen gedwongen uithuiszetting, en handelt de deurwaarder het vertrek ook niet af.

Daarom maak ik een afspraak met de expert op 27/10/2017 om 16u 30 (het laatst mogelijke moment van haar aangekondigd vertrek).
Uit volgende reactie neem ik aan dat de huurder hier niet met akkoord gaat:

Je moet nu stopen met alles ok
Ik komen huren appartement met jouw en je heb niet gezegd ik moet nog plaatsbeschrijving doe.
Later komen je plaatsbeschrijving en 4 maanden later moet ik het appartement verlaten nu moet ik een dag van mijn werk af geven omdat je ben vreselijke mensen is die geen gevoel hebt in leven.
De 50 euro die ik gebetaal voor internet te goed maker ik Will ook terug.
Tegen 26 is jouw sluter al klaar als je niet Will dan ga je hallen bij CAW Antwerpen.


Ik zie als opties:
-26/10 afspraak maken met expert voor uittredende plaatsbeschrijving zodat ze tegensprekelijk is, maar dit heeft weinig zin als ze weigert dit te tekenen.
-de afspraak op 27/10 laten maar opnieuw weinig zin als ze niet tegensprekelijk kan zijn
-geen plaatsbeschrijving doen en een expert aanstellen van de rechtbank: in dit geval hoe moeten we dan omgaan met de sleuteloverdracht?

Is het aangeraden om met het CAW dit gegeven af te handelen?

Reclame

Terug naar “Huren”