huurcontract

gillesvo
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee
Locatie: Zarren

Re: huurcontract

#16 , 13 nov 2017 13:47

Dringende herstellingen moet je toelaten.
CO-gevaar, elektrocutie en stabiliteit mogen niet uitgesteld worden.
Ze willen enkel de kelder komen opnieuw bezetten... ze weten al van het begin dat het zo is, en nu plots zouden ze komen werken uitvoeren...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 13 nov 2017 14:15

Je bent niet verplicht om deze werken toe te staan, na 1 december is het pand leeg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

gillesvo
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee
Locatie: Zarren

#18 , 13 nov 2017 14:16

Je bent niet verplicht om deze werken toe te staan, na 1 december is het pand leeg.
dat zeg ik hen ook.. maar dan melden ze me dat ze niet op tijd klaar zullen zijn met de werken.. jammer dan... ;-)

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 13 nov 2017 15:50

dat zeg ik hen ook.. maar dan melden ze me dat ze niet op tijd klaar zullen zijn met de werken.. jammer dan
Dat is niet u probleem, deze werken hadden ze moeten doen voor ze aan u verhuurde.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86
Berichten: 2663

#20 , 13 nov 2017 18:53

dat zeg ik hen ook.. maar dan melden ze me dat ze niet op tijd klaar zullen zijn met de werken.. jammer dan
Dat is niet u probleem, deze werken hadden ze moeten doen voor ze aan u verhuurde.
Niet noodzakelijk, de schade kan immers ontstaan zijn in de periode dat TS huurde. Bovendien is het de combinatie van verschillende gebreken die de woning ongeschikt voor bewoning maken, kelder alleen zou niet voldoende zijn.

KJ86
Berichten: 2663

#21 , 13 nov 2017 18:55

Dringende herstellingen moet je toelaten.
CO-gevaar, elektrocutie en stabiliteit mogen niet uitgesteld worden.
Ze willen enkel de kelder komen opnieuw bezetten... ze weten al van het begin dat het zo is, en nu plots zouden ze komen werken uitvoeren...
Je moet ook uw contract nalezen, er kan immers bedongen zijn dat allerlei herstellingen ten alle tijden mogen uitgevoerd worden.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 13 nov 2017 20:15


Je moet ook uw contract nalezen, er kan immers bedongen zijn dat allerlei herstellingen ten alle tijden mogen uitgevoerd worden.
Dan is dat een ongeldige clausule
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 13 nov 2017 20:17

dat zeg ik hen ook.. maar dan melden ze me dat ze niet op tijd klaar zullen zijn met de werken.. jammer dan
Dat is niet u probleem, deze werken hadden ze moeten doen voor ze aan u verhuurde.
Niet noodzakelijk, de schade kan immers ontstaan zijn in de periode dat TS huurde. Bovendien is het de combinatie van verschillende gebreken die de woning ongeschikt voor bewoning maken, kelder alleen zou niet voldoende zijn.
Eerst zijn eigendom laten verloederen, en dan zo snel mogelijk herstellen om zo weinig mogelijk huurgeld te verliezen..
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”