noodzakelijke werken opzeg

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

noodzakelijke werken opzeg

#1 , 21 aug 2017 17:21

k ben verhuurder en heb al een tijdje problemen met 1 van de huurders (geregistreerd huurcontract op 2 namen korte duur). Eerst jaar was er geen probleem. Dus gaf haar nog een contract van een jaar. Dat contract was vorig jaar normaal beëindigd. De huurders wilden blijven huren en ja heb daar dan mee ingestemd. ik wist dat ik geen contract verlenging mocht aanbieden. Dus was er afgesproken dat ze gewoon konden opzeggen 3 maand op voorhand, hebben we op een akte gezet en gehandtekend door alle partijen en eveneens laten registreren als addendum, zodoende het m.i. een contract van onbepaalde duur wordt. Klopt mijn redenering?

1 huurder wenst te vertrekken en de andere huurder (degene die wil blijven) wil ik liever kwijt.
Met haar zijn er altijd problemen. Je kan het niet bedenken sifon vuil, dampkap vuil, TL lamp stuk, geur probleem. Uiteraard is dit voor de huurde maar ze is daar nooit mee akkoord want is mijn appartement en ik moet ervoor zorgen dat alles in orde is. Gelukkig heb is er geen tuin aan dit appartement :D
Daarnaast betaald huurder 1 (vertrekker steeds op tijd) de andere ALTIJD te laat (minstens een week).

Ik heb een gedetailleerde plaatsbeschrijving maar de sifon in detail heb ik niet getrokken, je moet ook niet overdrijven. Er ontbreekt een dop. Huurster (altijd thuis zegt dat dit van in begin was). kben 200% zeker van niet. Dus waterschade keuken, vooral de kast waar de gootsteen was.

Daarnaast is er nu eveneens een lek vastgesteld in de buis onder de chape.
Ik wil deze laten herstellen maar ben ook van overtuigd dan moet er gekapt en geslepen worden en is die periode kan je het app onmogelijk verhuren.

Het liefst van al zou ik het lek willen herstellen vanaf dat ik hun opzeg binnenkrijg en ze vertrokken zijn. Is veel makkelijker voor iedereen.

pikant detail:
huurster wil lagere prijs omdat ze alleen huurt, ik bekijk dit anders en wil niks aan de huurprijs doen. anderzijds neem ik m.i. een groter risico: tervoren waren er 2 huurders, dus 2 mogelijkheden om het afgesproken geld (huurprijs) te bekomen.
huurder A en B zijn familie maar hebben geen relatie. Niet ondenkbeeldig dat huurder A officieel daar blijft wonen omdat huurder B zou kunnen blijven huren.

Wat zijn men opties:
Eigenlijk wil ik het appartement leeg, deftig laten herstellen en terug opknappen en terug verhuren (nieuwe huurders) :

Alvast bedankt voor de constructieve reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 21 aug 2017 17:55

In hoeveelste jaar zitten de huurders nu?
eens lezen:
Was contract geregistreerd? Vanaf dacht ik pag 62 staan er schema's.

http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 21 aug 2017 19:35

Niet mee akkoord gaan dat er één geschrapt word op het huurcontract.
U eerste huurcontract is het enige geldende contract, wees correct al deze kosten die u opsomt waren huurderskosten, zo maken ze misbruik van u goedheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

tnt007
Topic Starter
Berichten: 50

#4 , 23 aug 2017 08:24

@ franciscus: ze gaan binnen enkele maanden zijn ze er 3 jaar.
het is goed mogelijk dat de huurder A geen opzeg wil doen omdat hij dan weet dat het ander familid geen contract meer zal krijgen.
Dus zal hij waarschijnlijk laten betijen..
Ik bergrijp echter het probleem niet van de huurster. Ze zegt dat er beestjes zitten waar ze een allergische reactie van krijgt. Heeft een goedkoper aanbod (advertentie in de blok) tegen lager huurprijs. Ik zag dat als een win-win. Ik denk dat het appartment een opfrissing nodig heeft omdat er teveel volwassen personen logeren (3-6 maanden op een jaar). Normaal zijn ze met 3 volwassen personen, welke m.i. voldoende is voor een 2SL appartment. Als er dan nog extra personen voor lange tijd blijven logeren dan wordt het appartement te veel afgeleefd (extra bedden in de leefruimte) extra valliezen, extra rommelig, teveel (eetfeestjes), te weinig eten opruimen. Niet normaal dat er afwas is van een ganse week...

uiteraard zijn dit kosten ten laste van de huurder, maar als ik het niet oplos laat ze gewoon begaan en dan ben ik verder van huis.

ik wil ze gewoon weg en hoop dat er nu mogelijkheden zijn. Ze zegt dat ze een beter aanbod heeft en als ze een allergische reactie heeft van het appartement dan versta ik niet waarom ze geen opzeg wil doen. ... om moedeloos te worden

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 23 aug 2017 23:01

Dat is niet moeilijk om te begrijpen, er is een grote groep van arme mensen die last hebben van misplaatste pretentie.
Niets is goed genoeg, terwijl ze niets kunnen betalen en vaak zelfs moeite hebben met persoonlijke hygiëne. Als je over onderhoud praat, kijken ze als een koe naar een sneltrein.

Ik hoop dat huurder A hoofdelijk aansprakelijk gesteld is in uw huurcontract, op die manier kan je hem/haar na vertrek uit het appartement verantwoordelijk houden voor de staat en betaling van de huur. Zoals sloeberken reeds aangaf, zeker niet akkoord gaan met schrapping.

Terug naar “Huren”