Vraag mbt terugvorderen gerechtskosten

Petit
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag mbt terugvorderen gerechtskosten

#1 , 18 aug 2017 11:15

Beste mensen,

Onlangs ontving ik een uitspraak van de vrederechter ivm een zaak waarbij een vroegere eigenaar van een huurwoonst niet overgaan tot het vrijgeven van een huurwaarborg, ondergebracht op een geblokkeerde rekening.

De rechter oordeelde in mijn voordeel en beval de onmiddellijke vrijgave van de borg. Daarnaast werd de verwerende partij tevens veroordeeld tot het vergoeden van de gerechtskosten, met name het rolrecht.

Mijn vraag is aangaande dit laatste element. Graag had ik willen weten wat de gebruike procedure is voor het opeisen van deze kosten. Mijn idee was om de betrokken partij per aangetekende brief te verzoeken dit te regelen en op die manier ook de nodige gegevens door te geven. Daarnaast lijkt het me ook wenselijk hier een (voldoende ruime) termijn aan te koppelen.

Alle feedback is meer dan welkom.

Alvast bedankt,
C

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 11:17

Het vonnis laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 18 aug 2017 11:50

In het AS geeft u de tegenpartij 15 dagen de tijd om te betalen, indien geen reactie van tegenpartij zal je de deurwaarder opdracht moeten geven, om het vonnis te laten uitvoeren. U zal de kosten moeten voorschieten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”