verbreking van huurcontract

Bambou
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verbreking van huurcontract

#1 , 15 aug 2017 16:22

Ik heb een huurcontract van 9 jaar en wil dit jaar nog verhuizen omdat de verwarmingskosten veel te hoog zijn en buren heb die nogal vervelend zijn.
De huurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip beëindigen met in acht name van drie maanden.
Indien de huurder de huurovereenkomst evenwel beëindigt tijdens de eerste driejarige periode, heeft de verhuurder recht op een vergoeding.
Die vergoeding is gelijk aan drie maanden , twee maanden of 1 maand huur naargelang de huurovereenkomst een einde neemt gedurende het eerste, het tweede of derde jaar.
Bij het verbreken van het huurcontract tijdens de drie jaar zal de huurder de wederverhuringskosten vergoeden !



Mijn vraag is :

Aan wat ben ik verbonden ?
Drie maanden opzeggingsvergoeding betalen dat is logisch maar wat daarna indien het pand niet verhuurd is ???
Wat zijn de bijkomende kosten en hoeveel mag die strenge eigenares vragen , tot waar kan zij gaan ???

Graag een seintje aub,

Met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 15 aug 2017 16:55

Hier vind je alle info: https://www.wonenvlaanderen.be/content/ ... %ABindigen

Wat is de aanvangsdatum van u huurcontract, is het geregistreerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 aug 2017 19:58

De opzegperiode moet je niet betalen. Dan pas zal je respectievelijk 3, 2 of één maand huur moeten betalen als verbrekings vergoeding. Vanaf het 4 de jaar huren moet je NIETS meer betalen. Je moet dan wel nog uw 3 maande verbreking uitdoen en gewoon huur betalen, terwijl er nog blijft wonen.
Wat ook de wederverhuringskosten van de verhuurder ook zijn, ze blijven gelimiteerd tot die 3-2 of 1 maand.

Reclame

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2017 14:35

In het hoeveelste jaar van de negen ben je ondertussen? En wanneer wil je er uit?

Terug naar “Huren”