Nieuwe huurder

JordyNeven
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe huurder

#1 , 13 aug 2017 17:38

Geachte
Sinds een 3tal weken ben ik huirder van een hele verwaarloosde woning waar zogezegt enkel geverfd moest worden. Na de schilderwerken zijn we erachtet gekomen dat er bijna elke leiding een lek heeft in mijn appartement door de vorige huurder, de huurbaas is op de hoogte maar het kan nog wel eventjes duren dat hij het maakt. Maar ondertussen is alles in de muren aan het dringen en onder in het cafe is de plafond kletsnet. Welke stappen kan k er tegen nemen dat hij alle leidingen moet maken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 aug 2017 18:18

Jij was blijkbaar niet aanwezig bij de inhuurname en zat in het café eronder :lol:

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 13 aug 2017 18:24

Onmiddellijk aangetekend op de hoogte stellen van de problemen, wijzen op het dringend karakter en de schade die oploopt. Foto's nemen met uw gsm en deze bewaren. Best eerst bellen en in uw aangetekende brief verwijzen naar dat gesprek. Had u reeds een plaatsbeschrijving getekend? Indien niet, wacht daarmee tot NA de herstellingen. Best ook uw verzekering op de hoogte stellen van de toestand.

Reageert de verhuurder niet, dan niet wachten en contact opnemen voor inspectie van de woning, daarna naar de vrederechter.

Wat u ook doet, zorg dat u kan bewijzen hem op de hoogte te hebben gesteld en dat de dringende noodzaak dadelijk iets te ondernemen duidelijk uitgelegd werd, anders gegarandeerd problemen later.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 13 aug 2017 19:58

woont u boven een cafe??

Terug naar “Huren”