Huis gehuurd en nu willen ze verkopen.

Witte002
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis gehuurd en nu willen ze verkopen.

#1 , 11 aug 2017 18:54

Ik heb 1,5 maand geleden een huis gehuurd met mijn vriendin. Nu toen wij het huis huurden was er enorm veel werk aan het huis en zeer veel gebreken, deze zouden opgelost worden door de huurbaas en toen wij de sleutels in ontvangst kregen en plaats beschrijving gingen doen was er totaal niets gebeurd. Ik spreek can gaten in de muur waar een kachel gestaan had plinten van de muur,stukken behang afgetrokken enz. Wij hadden ons contract al geteken en dus zijn we mondeling overeen gekomen dat we alles zelf deden en recuperatie in de huur kregen door voorlopig altijd maar een halve maand tebetalen. Zo gezegd zo gedaan volle moet erin gevlogen alles geschilderd sloten overal vervangen kranen vervangen wc brillen vervangen enz maar verder. Nu moet de verwarmingsketel nog getest worden en deze werd afgekeurd.na weken aansleep kolt gisteren de makelaar met de tante van de verhuurder(deze regelt de verhuurder zijn zaken) en kolen ze de woning bewonderen hoe mooi die is opgemaakten om dan gewoon effe te vertellen dat er geen geld is voor de verwarming te repareren of te vernieuwen. We hebben 3 mogelijkheden gekregen en deze zijn als volgt 1 de woning kopen2 de verwarming tijdelijk laten repareren en dan verder kijken3 de woning verlaten en al het geld van de werken kwijt en huurwaarborg ook. Nuis het probleem ik wil de woning niet kopen en wij hebben maar een contract van 1 jaar waarna de woning waarschijnlijk toch verkocht gaat worden. Heeft iemand wat raad ivm met dit voorval.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 11 aug 2017 20:10

Stel u verhuurder in gebreke met een AS en meld hem dat de verwarming defect is en deze dringend herstelt moet worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 aug 2017 20:50

En nagaan - en anders ervoor zorgen dat het contract geregistreerd is.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 11 aug 2017 22:06

Natuurlijk gezien geen plaatsbeschrijving - als u de kranen en sloten nog hebt deze ook in rekening brengen onderhoud is voor u - sleet niet.
Op einde van uw huur kan u alle kranen en sloten dan terug veranderen met de slechte.
Bij gemeente aanvraag doen voor controle op bewoonbaarheid - Vlaamse wooncode.
Vermoedelijk zullen die 'voorstellen' ook niet op papier staan?
https://codex.vlaanderen.be/PrintDocume ... rint=false

Terug naar “Huren”