huuropzeg zonder 3 maanden opzeg.

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

huuropzeg zonder 3 maanden opzeg.

#1 , 11 aug 2017 18:47

Beste ,


nieuwe wet : huuropzeg zonder 3 maanden opzeg.

ik had ergens gelezen dat er een nieuwe wet ga uitkomen waar de huurder geen 3 maanden opzeg meer moet doen ,
om naar een andere woning te kunnen verhuizen. van welk jaar dit geld weet k niet meer ?



gorens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 11 aug 2017 19:14

Het enige wat ik weet is dat er een nieuw huurdecreet komt en dat daarin de mogelijkheid voorzien wordt om 3 maand waarborg te vragen ipv 2 en dat een borgstelling in het kader van een overeenkomst hoofdverblijfplaats ook beperkt zal zijn tot 3 maand huur. De huurder zou bij kortlopende overeenkomsten ook vervroegd kunnen opzeggen, met een verbrekingsvergoeding in functie van de resterende huurtijd (3, 2 of 1 maand huur). En de Korfine-rommel zou ook beperkt worden tot 3 maand (en daarmee zijn aantrekking verliezen). Ergens in september 2018 zou eea in werking treden dacht ik.

Helaas (gelet op uw antecedenten op immo-gebied) voor u, de opzegperiode wordt niet afgeschaft. En het is een decreet, dus laat uw schaduw niet vallen over de Vlaamsche grens indien u er gebruik wil van maken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 14 aug 2017 08:38

klopt in het nieuwe huurdecreet wordt nergens gesproken van het afschaffen van de opzegperiode.

Reclame

Terug naar “Huren”