schade na X aantal maanden na verhuis

mrb2
Topic Starter
Berichten: 65

schade na X aantal maanden na verhuis

#1 , 10 aug 2017 14:49

Beste,

Eind februari 2016 ben ik verhuisd van mijn huurappartement. Ik lag constant in de clinche met enkele buren.
In november 2017 krijg ik een mail van mijn vorige huisbaas met de vraag om het polisnummer van mijn familiale verzekering door te geven aan hem.
Zogezegd zou ik schade berokkend hebben aan de gemeenschappelijke traphal. De foto's die hij toevoegt aan zijn mail dateren van 5 november 2016.

Na mijn verhuis en alvorens het trekken van deze foto's zijn er nog een 3-tal verhuizen geweest (zowel in als uit het appartementsblok).

Ik heb toen alles met klem ontkend en gezegd dat de schade kan berokkend zijn door de verhuizen die gebeurd zijn na mijn verhuis EN dat ik het vreemd vind dat ze na zoveel maanden daarmee afkomen. Ik vermoed zelfs dat de buren (2 broers) waarmee ik in de clinche lag hier achter zitten.

Vandaag kreeg ik een mail van de verzekering indien ik mijn polisnummer niet doorgeef ik in gebreke word gesteld?!?! begrijpe wie begrijpe kan.

Hoe kan ik aan deze laster een halt toebrengen?
Kan dit nadelig voor mij aflopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 10 aug 2017 15:49

Bijna 2 jaar na datum nog schadevergoeding vragen, stel zelf u verhuurder in gebreke met een AS dat u nergens schade hebt veroorzaak.
Vraag hem om u de bewijzen van het tegendeel te bezorgen.
Stuur deze aangetekend en met gewone post met volgende regel
bovenaan: Voor de goede orde wordt deze brief zowel aangetekend als bij gewone post verzonden.
Onderaan: Huidig schrijven gebeurd onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige erkentenis in deze zaak.
Stuur een mail naar de verzekering met copy van u AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 10 aug 2017 16:09

Uiteraard is dit compleet van de pot gerukt. Ik zou er nog aan toevoegen dat enige verdere poging om u hierover te contacteren zonder dat het gevraagde bewijs onverwijld zal leiden tot een aangifte wegens belaging.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 10 aug 2017 22:00

Niet overdrijven, het is de verhuurder zijn goed recht om de schade te verhalen op een dader. Verhuurders wonen spijtig genoeg niet tezamen met hun huurders, enige vertraging mag men verwachten.
Er zijn waarschijnlijk getuigen (bewijs genoeg voor een verzekeringsmaatschappij) in de vorm van twee broers die TS aanwijzen als dader.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 10 aug 2017 22:52

Niet overdrijven, het is de verhuurder zijn goed recht om de schade te verhalen op een dader. Verhuurders wonen spijtig genoeg niet tezamen met hun huurders, enige vertraging mag men verwachten.
Er zijn waarschijnlijk getuigen (bewijs genoeg voor een verzekeringsmaatschappij) in de vorm van twee broers die TS aanwijzen als dader.
Na 22 maanden vind u dit nog kunnen?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3796

#6 , 10 aug 2017 23:25

Niet overdrijven, het is de verhuurder zijn goed recht om de schade te verhalen op een dader. Verhuurders wonen spijtig genoeg niet tezamen met hun huurders, enige vertraging mag men verwachten.
Er zijn waarschijnlijk getuigen (bewijs genoeg voor een verzekeringsmaatschappij) in de vorm van twee broers die TS aanwijzen als dader.
Na 22 maanden vind u dit nog kunnen?
Is overduidelijk een tikfout: november 2017 een eerste bericht krijgen?
Tenzij TS een glazen bol heeft natuurlijk.

Aangezien de resterende jaartallen over 2016 gaan, zal het ook wel 2016 zijn.
Dit is dus na 9 maanden.
Dit lijkt mij alvast geen onmogelijke tijdspanne, doch ligt, zoals al aangegeven door uzelf, de bewijslast bij de verhuurder.

Terug naar “Huren”