Borg bij verlaten huurwoning

Bommetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Borg bij verlaten huurwoning

#1 , 08 aug 2017 07:34

Beste,

2 jaar geleden zijn wij vanuit Nederland naar Belgie verhuisd.

wij hebben er voor gekozen om te gaan huren.

Tijdens de verhuurperiode hebben wij enkele defecten aangekaard bij het immokantoor en deze hebben, naar eigen zeggen, dit doorgegeven aan de verhuurder. Vaak hebben wij hier geen reactie op gehad en omdat wij hadden afgesproken dat alles onder de €50,- voor mijn rekening zou zijn en alles daar bivenin overleg moest gaan vind ik dat vreemd. Uiteindelijk heb ik dan bijvoorbeeld een badkamerkraan en een raampje voor de binnendeur vervangen voor een andere versie dan oorspronkelijk, omdat ik dan onder de €50.- per incident bleef.

Het slaapkamerraam is gescheurd door de warmte wss. En deze heb ik niet vervangen, maar er is geen reactie van de verhuurder geweest.

Nu... Wij hebben onze borg cash moeten betalen aan het immokantoor, wss omdat wij nog geen rijksregisternummer hadden en dus geen waarborgrekenibg konden openen (ik hoop dat dat de reden is)

Ook heeft de verhuurder het huis niet afgeleverd, dat zijn de conclussies van diegene die het in opdracht van ons hebben uitgevoerd, met een geveegde schoorsteen en ontkalkte boiler. Wel is er cv onderhoud gedaan maar ook dit heb ik zelf moeten regelen, al is dit cv onderhoud betaald door de verhuurder

Maar met dergelijke gebreken, al dan wel of niet gerepareerd, samen met het imago dat de verhuurder hier heeft, vrees ik nu dat ik mijn borg niet meer terug ga krijgen.

Wat zijn mijn mogelijkheden eventueel?

Bvd.

Bommetje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 aug 2017 08:25

wanneer de verhuurder de waarborg niet terug geeft dan dient u deze eerst via aangetekend (en normaal) schrijven in gebreke te stellen waarbij u binnen de 14 dagen de vrijgave van de huurwaarborg eist.

indien deze daar niet op reageert dan is de enige mogelijkheid via het vredegerecht.

niet alles van reparaties of onderhoud is voor de huurder, gewone slijtage door gebruik meestal wel, net zoals het onderhoud van de boiler voor de huurder is (als de verhuurder deze kost op zich wilt nemen, des te beter)

veel zal dan ook afhangen wat er in de ingaande plaats beschrijving is opgesteld, indien er niks is opgemaakt kan de verhuurder meestal schade niet verhalen op de huurder.

Reclame

Terug naar “Huren”