niet naleven mondelinge opzeg huurder

KJ86
Berichten: 2662

Re: niet naleven mondelinge opzeg huurder

#16 , 03 aug 2017 19:04

Geen paniekvoetbal spelen, de huurder doet nog altijd alsof hij onmiddellijk kan verhuizen. Je maakt een minnelijk huurontbinding (document met de afspraken die mondeling gemaakt zijn), Compensatie, huurpand vanaf 1 augustus verlaten, enz,...

Document laten tekenen door alle contractuele partijen en klaar is kees. De schade die de nieuwe huurder oploopt, kan verhaald worden bij de oude huurder.
Waarom zou de oude huurder dergelijk document tekenen?
Dat is juist het probleem. Alle partijen weten wat er aan de hand is, maar de bezetter wilt niets ondertekenen. Hij wou alleszins de opzegbrief niet ondertekenen. Waarom zou hij plots wel een minnelijke huurontbinding ondertekenen?
Moeilijke woorden gebruiken en met de juiste dreigementen onder druk zetten, wijsmaken dat zij fouten gemaakt hebben en zwaar kunnen boeten.
Intimidatie heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Desnoods ga je als de vrouw alleen thuis is, beding bijvoegen in haar eigen handschrift met sterkmaking voor haar echtgenoot.
Je moet op uw strepen staan en verbaal assertief zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 03 aug 2017 19:47

Waarom zou de oude huurder dergelijk document tekenen?
Dat is juist het probleem. Alle partijen weten wat er aan de hand is, maar de bezetter wilt niets ondertekenen. Hij wou alleszins de opzegbrief niet ondertekenen. Waarom zou hij plots wel een minnelijke huurontbinding ondertekenen?
Moeilijke woorden gebruiken en met de juiste dreigementen onder druk zetten, wijsmaken dat zij fouten gemaakt hebben en zwaar kunnen boeten.
Intimidatie heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Desnoods ga je als de vrouw alleen thuis is, beding bijvoegen in haar eigen handschrift met sterkmaking voor haar echtgenoot.
Je moet op uw strepen staan en verbaal assertief zijn.
Zoiets zal vroeg of laat eens verkeerd aflopen, als je met iemand te doen hebt zoals je uzelf beschrijft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

charlottem
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 aug 2017 19:50

Er is een nieuwe wending in de zaak.

De bezetter en de nieuwe huurder zijn onderling overeengekomen dat de bezetter mag blijven wonen in mijn appartement. De nieuwe huurder zal op zoek gaan naar een nieuwe woonst. Helaas is zijn eigen woning reeds verhuurd en momenteel verblijft hij voorlopig bij een vriend. Ik prijs mij zeer gelukkig dat mijn nieuwe huurder een zeer sympathieke persoon is. Hij wenst enkel zijn huurwaarborg terug. Natuurlijk zal ik hem helpen bij het zoeken naar een nieuwe woning en bij het verhuizen.

Nu mijn vraag naar jullie toe is: Hoe kan ik het best de nieuwe overeenkomst tussen beide partijen ontbinden? Bestaat er een modelcontract voor de ontbinding van de huurovereenkomst?

Alvast dank voor de reacties!

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#19 , 03 aug 2017 20:34

Ik weet niet of u beseft hoeveel geluk u gehad hebt daarmee.....ware ik het geweest, ik had in mijn hotelsuite al gin tonics zitten drinken op uw kosten, nadat ik mijn verzoekschrift voor de vrederechter had opgesteld.

Gewoon een geschrift opmaken tussen u en de nieuwe huurder waarin u verklaart dat de op datum van xx/xx/2017 gesloten huurovereenkomst voor hoofdverblijfplaats in onderling akkoord verbroken wordt zonder enige opzeg of vergoeding van weerszijden en mits terugbetaling van de gestelde waarborg. De bezetter houdt u hier uiteraard volledig buiten.

De dag daarna registreert u presto de 'oude' huurovereenkomst. Zet niets op papier i.v.m. een opzeg. Laat hij u weten dat hij weg wil dan informeert u hem over de wettelijke opzegtermijn en een eventueel verschuldigde verbrekingsvergoeding en zegt u dat u een aangetekende opzeg verwacht. Begint hij te zeuren dan is het uw beurt om te doen alsof uw neus bloedt en aan hem om te bewijzen. Let op voor gesprekken die kunnen opgenomen worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#20 , 03 aug 2017 20:37


Moeilijke woorden gebruiken en met de juiste dreigementen onder druk zetten, wijsmaken dat zij fouten gemaakt hebben en zwaar kunnen boeten.
Intimidatie heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Desnoods ga je als de vrouw alleen thuis is, beding bijvoegen in haar eigen handschrift met sterkmaking voor haar echtgenoot.
Je moet op uw strepen staan en verbaal assertief zijn.
Hij had een advocaat....die zijn normaliter vrij resistent tegen intimidatiepogingen, anders houden ze het niet lang vol :mrgreen: .
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”