registratie huur contrackt

fa472746
Topic Starter
Berichten: 49

registratie huur contrackt

#1 , 02 aug 2017 09:24

Ben onlangs gaan verhuizen en de verhuurder wil het huur contract dat laten registeren met plaats beschrijving , mijn vraag is/ krijg ik daar een bewijs van of moet dat op het huurcontract staan dat het geregistreerd is ,of hoe kom ik te weten dat het geregistreerd is de woning . ik woon hier nu 5 maand en ik hoor of zie er niets van

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 02 aug 2017 09:28

u kan een kopie vinden van uw geregistreerd huurcontract online in uw myminfin dossier.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 aug 2017 10:18

Vraag gewoon aan uw verhuurder een kopie van het geregistreerde exemplaar (zowel contract als PB)

Reclame

fa472746
Topic Starter
Berichten: 49

#4 , 02 aug 2017 11:43

heb nog een vraagje hier over als het later dan twee maanden geregistreerd is het dan ook nog geldig.want ik heb het opgezocht bij Mijmifin en er staat niets op mijn naam geregistreed

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 02 aug 2017 11:50

het kan even duren voordat het zichtbaar wordt in je dossier. Bij twijfel ofwel de verhuurder contacteren ofwel het registratiebureau

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 aug 2017 11:57

late registratie heeft weinig gevolgen. De eigenaar moet na die twee maand wel betalen voor registratie.

Het is wel wat anders als uw eigenaar nog snel snel registreert nadat je bijvoorbeeld vertrek aangetekend aankondigde zonder opzegperiode en vergoeding omwille van niet-registratie.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 02 aug 2017 14:12

Er zijn diverse mogeljkheden. In principe kan u tekenen in evenveel exemplaren als er partijen zijn +2. Eén exemplaar voor de registratie, één voor de verhuurder, één voor u zodat u onmiddellijk na de ondertekening een exemplaar hebt en één exemplaar dat de verhuurder u bezorgt na registratie (er staat een stempel op).

In principe is het mogelijk voor de verhuurder om de volledige registratie elektronisch te doen. Ik heb dat tot dusver 3 keer geprobeerd, het is me nog nooit gelukt, gewoon naar het registratiekantoor gaan is sneller en minder frustrerend.

Na verloop van tijd vindt u eea in 'MyMinfin'. Indien geen registratie plaatsvond is het in het algemeen niet in het voordeel van de huurder dat te melden. De verhuurder kan nog steeds laattijdig registreren, mits het betalen van een recht van (dacht ik) 25 Euro. Natuurlijk, snel registreren nadat u reeds een opzeg gaf bij aangetekend schrijven zal geen zoden meer aan de dijk zetten voor de verhuurder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”