#7 , 02 aug 2017 14:12
Er zijn diverse mogeljkheden. In principe kan u tekenen in evenveel exemplaren als er partijen zijn +2. Eén exemplaar voor de registratie, één voor de verhuurder, één voor u zodat u onmiddellijk na de ondertekening een exemplaar hebt en één exemplaar dat de verhuurder u bezorgt na registratie (er staat een stempel op).
In principe is het mogelijk voor de verhuurder om de volledige registratie elektronisch te doen. Ik heb dat tot dusver 3 keer geprobeerd, het is me nog nooit gelukt, gewoon naar het registratiekantoor gaan is sneller en minder frustrerend.
Na verloop van tijd vindt u eea in 'MyMinfin'. Indien geen registratie plaatsvond is het in het algemeen niet in het voordeel van de huurder dat te melden. De verhuurder kan nog steeds laattijdig registreren, mits het betalen van een recht van (dacht ik) 25 Euro. Natuurlijk, snel registreren nadat u reeds een opzeg gaf bij aangetekend schrijven zal geen zoden meer aan de dijk zetten voor de verhuurder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.