Vakantie huis

leentjn
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Vakantie huis

#1 , 01 aug 2017 19:52

Beste

Momenteel huur ik samen met mijn vriend een huis van mijn ouders. Dit huis zou over zeven jaar op onze naam komen te staan. We werken beiden al enkele jaren full time. We zouden ons geld willen investeren in een vakantiewoning en deze verhuren. Nu vroegen we ons af of dit ten eerste, wel mogelijk is (eerste maar geen eigen huis) en ten tweede of dit financieel interessant is op lange termijn.

Met vriendelijke groeten
Leen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 01 aug 2017 22:07

Dit is zeker mogelijk. Enkel niet vragen voor een klein beschrijf en abattement als je er niet zelf zult inwonen.

Financieel interessant: daarvoor zult u met een fiscalist moeten spreken, hier zitten vooral juristen (of toch vooral mensen die andere mensen willen helpen op juridisch vlak).

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 01 aug 2017 22:17

Moeilijk te beantwoorden.
Aan elke investering zijn risico's verbonden.
En het fiscaal aspect is daarbij slechts één dat niet mag overheersen in de beslissing.
Ligging is van belang voor prijsevolutie, verhuurbaarheid voor het rendement.
Zonder die twee ben je niets met fiscale voordelen....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

leentjn
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 aug 2017 22:40

Bedankt voor de reacties. Ik ben blij te horen dat het wel mogelijk is, wel met groot beschrijf dan?

Blaatpraat
Berichten: 3795

#5 , 01 aug 2017 22:50

Inderdaad met groot beschrijf.
1 van de voorwaarden van klein beschrijf is immers dat je er binnen de 3 jaar zelf zult wonen, en dit voor minstens 3 jaar aan een stuk.

Terug naar “Huren”