Huurhuis Hoge eindafrekening elektriciteit

jannekemanneke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Huurhuis Hoge eindafrekening elektriciteit

#1 , 01 aug 2017 13:35

Hallo

Ik probeer het beknopt te houden;

Vijf jaar geleden hebben we een oud huis gekocht, de elektrische installatie opnieuw gedaan en laten keuren zonder de toestellen te vernieuwen.
We verhuurden daarna voor enkele jaren het huis aan vrienden.
Nadat de huurders na +/-3 jaar verhuisden kregen ze een hoge eindafrekening van de elektriciteitsmaatschappij. ( +/- 2000 euro) :shock:

Omdat we voor onze nieuwe huurder dat wilde vermijden zijn we samen met deze nieuwe huurder gaan uitzoeken welke toestellen veel verbruikten.
Uit dat onderzoek bleek dat de warmwaterboiler en de (lege) vriezer een evenredig hoog verbruik hadden. De vriezer hebben we dan maar uit het stopcontact getrokken. De boiler blijft, want die geeft goed warm water.

Nu willen de eerste huurders een jaar nadat ze zijn vertrokken hun eindafrekening op ons, de verhuurder, afschuiven. Het woord vredegerecht rolt zelfs over de tong van de voormalige huurders...

Wij zijn absoluut niet van slechte wil en hadden toen zeker mee naar oplossingen voor het hoge verbruik willen zoeken, maar die vraag is echter nooit gekomen toen ze er nog woonden. Er was enkel onvrede achteraf over de hoge afrekening die ze niet hadden zien aankomen.

Nu vraag ik me af in welke mate wij verantwoordelijk zijn voor deze hoge eindafrekening en of dit in ons nadeel kan bepleit worden moest dit voor het vredegerecht verschijnen.

Alvast bedankt voor een reactie.
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 01 aug 2017 14:31

verbruik is voor de huurder.
hoe kunnen ze bewijzen dat ze zelf niet excessief veel verbruikt hebben?

Reclame

Terug naar “Huren”