zelf sloten laten vervangen ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: zelf sloten laten vervangen ?

#16 , 04 aug 2017 09:30

Ik zou het verder trekken: voor veel mensen is wonen op zich onbetaalbaar geworden. Huren of een woning afbetalen: voor velen is die maandelijkse kost behoorlijk zwaar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#17 , 04 aug 2017 10:07

wanneer u hen op uw radar houdt is de kans beter dan 50% dat u vroeg of laat aan uw centen raakt: ze leren iemand kennen en bouwen opnieuw iets op, ze winnen de lotto, besluiten te gaan werken, er komt een erfenis.....
Ge kunt toch niet elk jaar gaan vragen: hebt ge al een erfenis gehad of ze s'morgens gaan volgen om te zien of dat ze gaan werken...of er elk jaar een dure deurwaarder op af sturen...
Praktisch gezien zie ik niet in hoe je iemand 'op de radar' kunt houden....je moet me dat eens goed uitleggen hoe je dat moet doen...

Mbt loonfische: zeker werkgever op fische opbellen om te vragen of dat de persoon er ook effectief werkt.
(Heb ook op die manier zo een foefelaar ontmaskert.)

Didymus
Berichten: 2061

#18 , 04 aug 2017 10:41

Met de huidige sociale media (en vooral de manier waarop de meesten ermee omgaan) is het nochtans niet moeilijk om te achterhalen wat Jan Modaal op een bepaald moment in zijn leven bezighoudt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#19 , 04 aug 2017 10:51

Praktisch gezien zie ik niet in hoe je iemand 'op de radar' kunt houden....je moet me dat eens goed uitleggen hoe je dat moet doen...

Mbt loonfische: zeker werkgever op fische opbellen om te vragen of dat de persoon er ook effectief werkt.
(Heb ook op die manier zo een foefelaar ontmaskert.)
Ik moet helemaal niets maar het 'hoe' is niet zo ingewikkeld. Ten eerste dient u niet elk jaar een GDW op pad te zenden, enkel wanneer de verjaring dient te worden gestuit of wanneer u verneemt dat er iets te rapen valt. Dat kost wat geld maar bij elke poging tot invordering kan u al beginnen met aan de GDW een evaluatie te vragen over de invorderbaarheid, kost u niks meer. Ten tweede zou u ervan versteld staan hoeveel informatie mensen online gewoonweg zelf vrijgeven en naar de vier windstreken verspreiden. Ten derde bestaan er (zoals voor elk probleem) dienstverstrekkers die dit mits betaling voor u kunnen evalueren en punctueel in de gaten houden. Uiteraard niet rendabel bij schulden van 1000 Euro, dat is een andere zaak.

In de meeste gevallen is het simpel: gewoon even weggaan en wachten, dan enkele jaren later nog eens checken.

Mbt de loonfiches: een familielid heeft zo iets amusants meegemaakt: hij belt naar het nummer op de fiche en inderdaad: bevestiging. Had toch ergens nattigheid gevoeld dus hij zoekt online de gegevens van het (bestaande en bekende) bedrijf. Wat blijkt: ander telefoonnummer en ze vielen uit de lucht. Was blijkbaar gewoon het nummer van een familielid dat op de vervalste fiche stond.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 04 aug 2017 11:34

Ten eerste dient u niet elk jaar een GDW op pad te zenden,
?

Een vonnis waarin persoon X wordt veroordeeld tot betaling van een bepaald bedrag.

De verjaringstermijn bedraagt 10 jaar te rekenen vanaf de uitspraak.

Stel dat Uw tegenpartij op het moment dat U Uw vonnis wenst te laten uitvoeren insolvabel is . Indien U meer dan tien jaar wacht en dus helemaal niets onderneemt én er heerst complete stilte aan de kant van Uw schuldenaar dan kan Uw vonnis na die termijn niet meer worden uitgevoerd. Wat kan U doen om dit te vermijden ?

U kan een gerechtsdeurwaarder de opdracht geven om een bevel tot betalen te betekenen aan de schuldenaar nét voor het verstrijken van de tienjarige termijn. Door het betekenen van dat exploot begint er een nieuwe termijn van tien jaar. Net voor het verstrijken van die nieuwe tien jaar kan U opnieuw een bevel tot betalen laten betekenen om opnieuw een nieuwe termijn van tien jaar te laten ingaan, enz enz...
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 aug 2017 11:39

Zal allemaal erg veel helpen als uw schuldenaren in het buitenland zitten en je geen idee hebt van hun nieuwe verblijfplaats...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#22 , 04 aug 2017 11:51

Zal allemaal erg veel helpen als uw schuldenaren in het buitenland zitten en je geen idee hebt van hun nieuwe verblijfplaats...
Klopt, maar dat brengt ons terug naar regel 1: screening.....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”