Onderhuurcontract

OpKotinGent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhuurcontract

#1 , 31 jul 2017 13:48

/Goedendag,

Mijn moeder die ziek is heeft zonder na te lezen mijn onderhuurcontract getekend waarmee ik niet akkoord ben qua prijs. Na goed nadenken is de prijs toch te hoog. Deze betaal ik zelf. Mijn moeder is namelijk ziek en heeft echter nagedacht of nagelezen..

contract werd pas getekend op 27/08/2017 - begin 16/09/17 en eindigt op 01/2018

Modelcontract komt van (Recht op een kamer), clausules zijn volgende op het getekend contract die mijn mama heeft ontvangen:
9.1. De onderverhuurcontract is afgesloten voor bepaalde tijd, de huur kan met in achtneming van de onderstaande opzegtermijnen opgezegd worden.
9.2. De opzegtermijn van de verhuurder bedraagt 3 maanden (minimaal 3); en wordt ieder huurjaar met een maand verlengt tot een maximum van zes maanden.
9.3. de opzegtermijn bedraagt 3 maanden (minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden, niet meer dan de helft van de opzegtermijn van de verhuurder)
9.4. de huurovereenkomst kan op elk moment beïndigt worden door wederzijnds goedvinden van huurder en verhuurder (hiermee zijn de verhuurders niet mee akoord)
9.5. het gehuurde dient in dezelfde staat opgeleverd te worden als de huurder het bij oplevering heeft ontvangen.


Ik weet echter wat te doen, wij zitten ergens ook in fout en daarop hoef ik geen commentaar. Daar zijn wij bewust van.
Toch vraag ik hier om hulp..

Nog enkele dingen die misschien nuttig zijn:
Via FB werd het kot gevonden en volledige prijs + extra kosten vermeld
Overeenkomst werd via e-mail bevestigd maar nergens stond een volledige prijs vermeld in alle vooropgaande ontvangen e-mails ter herinnering van de volledige kosten/prijs.
Mijn mama heeft haar handtekening gezet, dus neit deze van mij..

De kotbaazin vroeg mij telefonisch om deze e-mail door te sturen omdat het dan wel nietig kon verklaard worden volgens haar, toen ik het doorstuurde werd ze kwaad en herinnerde mij aan de Facebook advertentie.. dus toch niet nietig

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange uitleg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”