Internationale student

XIV
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Internationale student

#1 , 19 jun 2017 17:38

Hallo,

ik ben student en huur samen met een andere student en 2 werkende mensen een gezinswoning in Leuven. De 2 werkende mensen hebben hun domicilie hier, ik en de andere student niet. De huisbaas weet die natuurlijk maar vindt dit geen probleem.

Nu vertrek ik voor een dikke maand naar het buitenland. Een internationale student die momenteel in een studentenhuis verblijft zou graag voor een maand in mijn kamer verblijven, om vervolgens een andere kamer te zoeken. Hij heeft zich moeten registreren in het stadskantoor, en de politie ging daadwerkelijk komen controleren of in het studentenhuis verblijft dat hij had opgegeven. Ze zijn nog niet geweest, en aangezien hij naar een ander huis moet zal hij dit moeten doorgeven. De politie zal dan komen kijken normaal gezien.

Nu vroeg ik mij af of wij/hij in de problemen kan komen dat hij in een gewoon huis verblijft? Aangezien studenten normaal niet in een gewoon huis mogen verblijven, tenzij ze hun domicilie wijzigen

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jun 2017 20:13

Aangezien studenten normaal niet in een gewoon huis mogen verblijven, tenzij ze hun domicilie wijzigen
Waarom zou dat niet mogen. Voor de stad Leuven is het voldoende dat minstens 1 persoon er gedomicilieerd is.
Heb dat ook voorgehad: app met 3 Sk verhuurd aan 3 studentinnen, die er niet waren gedomicilieerd.
Brief gekregen voor betalen 2de verblijkstaks. Na info bij de stad heeft slechts 1 studentine zich er gedomicilieerd en alles was OK

XIV
Topic Starter
Berichten: 9