Als huren een hel wordt.

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Als huren een hel wordt.

#1 , 19 jun 2017 13:19

Drie maand weer huurcontract getekend
En sindsdien leef ik in een hel en zijn we reeds 10 kilo kwijt puur van de stress.

het eerste weekend stond de huisbaas onaangekondigd op het dak .
Ik vertrek om mijn verhuis verder af te ronden in het vorige pand .12u kom ik weer staat de huisbaas nog voor ik kan uitstappen naast mij .de uitwerpselen van mijn honden moeten weg op het gras (mijn tuin is afgesloten met een poort wel niet slot vast)
30 min nadien stond madam hier te roepen dat de garage een overdekte rommelmarkt lijkt.(er is geen inkijk in de garage mogelijk)
En ze gaan mij uitzetten .

In de loop van de weken komt mijn huisbaas af en toe nog is onaangekondigd langs soms maar voor 5min zit meneer op het dak .

Een maand weer staat mevrouw hier weer er zouden enorm veel klachten zijn van de buren .ze gaan mij uitzetten.
Navraag bij buren en wijkagent gedaan ...nergens klachten over mij of de honden.

Nu onlangs brief van hun advocaat.
Hier staat letterlijk in dat er uitwerpselen op het gras zijn
Dat de garage vol gestouwd zit met goederen (er.staan nog goederen van hun gestokeerd)
En dat ze tot de vaststelling zijn gekomen dat er nog meer is bij gekomen .
Ook mijn appartement.zou vol staan met goederen .(ik heb folie op mijn vensters)
Dit is nooit gecontroleerd in mijn bijzijn

Ik heb omdat ik vermoeden had dat ze tijdens.mijn afwezigheid komen neuzen raam folie.gezet op de venster omdat mevrouw had gevraagd geen gordijnen te hangen .
Deze folie moet weg want verloederd het zicht van de.woning.
Wel is er al van bij aanvang van het contract een put bedekt met planken en daar op een berg grond voor de woning.

Ze wisten dat er twee honden mee kwamen (vorige huurder had twee honden en een kat)
Nu moeten ze opeens weg .

Ik moet de goederen verwijderen uit de garage en het appartement

En mij aan de regels houden en ingaan op hun eisen of men start de procedure tot uitzetting.

Politie doet niets.met.mijn klacht over het feit dat ze tijdens mijn aanwezigheid komen neuzen....geen bewijzen voor ...

Langzaam komen de gebreken van het appartement naar boven .
Een muur die zwart.staat
Koepels die sporen van zwarte schimmel vertonen.
Slaapkamer van de dochter komt het zwart.door het papier.
Badkamer zit geen directe verluchting
Mijn slaapkamer is.zonder enige vorm van degelijke mogelijkheid tot.verluchten
Mijn contract zegt wel twee slaapkamers en daar betaal ik ook voor .
De garage is niet toegankelijk als mijn buurman zijn vrachtwagen voor zijn garage pareert .er is te weinig plaats om af te draaien.
Plaatsbeschrijving is nog steeds niet aangeboden om te ondertekenen.


Bij stedenbouw geweest.de plannen die ik daar heb gezien komen niét overeen met hoe het pand nu is
De laatste goedkeuring is van de jaren 70 .
En het dakterras van de bovenburen.is nog recent .

Huisbazen mogen blijkbaar.alles maar eisen van mij dat ik me.aan hun regels hou ...

Ik sta op de rand van instorting ...parkeren doe ik verder in staat en durf nog amper buiten te komen in de tuin ....

Tips advies zijn welkom.
Brief naar hun advocaat is onderweg
Huurdersbond volgend de zaak en ben naar stad geweest om te melden.er komt een controle van het appartement ...

Alle tips zijn welkom want huisbaas wil van mij een schadevergoeding na de mogelijke uitzet....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 19 jun 2017 13:47

Dat zijn verhuurders van het ergste soort, best een brief laten schrijven door een advocaat.
Vervang alle sloten om te beginnen, indien hij op dak zit de politie verwittigen en pv laten opmaken.

Recht op privacy

Zonder uw toestemming mag de verhuurder de huurwoning niet betreden. De verhuurder heeft wel het recht om één keer per jaar de huurwoning te bekijken, om te zien of u goed zorg draagt voor uw woning. Hij mag ook langskomen om dringende werken te doen die niet tot het einde van de huur kunnen worden uitgesteld. Hiervoor moet hij steeds op voorhand een afspraak met u maken. Ten slotte kan hij ook bezoekdagen en –uren met u afspreken als hij de woning wil verkopen of verhuren. Uiteraard kan dit enkel als de huurovereenkomst beëindigd wordt.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 19 jun 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 19 jun 2017 13:50

Op basis van de feiten die u beschrijft gaan de verhuurders nooit een uithuiszetting verkrijgen, daar moet u niet van wakkerliggen.

Installeer desnoods een cameraatje in huis dat beweging registreert zodat u bewijzen kunt verzamelen van hun ongebreidelde nieuwsgierigheid naar uw privéleven.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2017 14:42

Garage is met afstandsbediening ik heb er. Maar 1
Plus er zit een luik tussen de kelder en de veranda dat na verder onderzoek aan mijn kant niet op slot kan ....sloten vervangen is dus nutteloos.
Plus had een ketting onderaan de tuinpoort gedaan en die hebbem ze genegeerd (meneer zijn ladder stond op het gras en em had die nodig ) dus even de.poort opgetild ...

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 19 jun 2017 15:55

Zijn de gebreken aan de woning al gemeld met een aangetekend schijven?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 jun 2017 16:25

Afstandsbediening van de poort kan je mate herprogrammeren, zodat het bakje dat de verhuurder nog heeft onbruikbaar wordt.
Luik kan je afsluiten met een balk of door er een plaat tegen te schroeven aan de binnenkant. Steek even de handen uit de mouwen, en veel raakt opgelost
Stuur verhuurder een factuur voor het gratis bemesten van zijn gazon. :lol:

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 jun 2017 20:13

Aangetekende brief is onderweg.
De plank in de veranda zelf blokkeren ....oke maar wat ik ook zou doen in het appartement ...ik moet voor alles toestemming vragen.
De raamfolie mag niet want heb geen toestemming.
Verven of behangen ...toestemming vragen en enkel in de kleuren die madam graag ziet .
Dus laat staan dat ik even ga zelf dat luik blokkeren....
Hier mag ke als huurder blijkbaar niets ....ook al betaal je netjes de huur .

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 19 jun 2017 20:21

Waarom zou een huurder de gehuurde woning niet mogen inrichten naar eigen smaak.? Dat kan een verhuurder u niet verbieden. Daarom is er de ingaande plaatsbeschrijving. Werd die opgemaakt? Laat hij ze u niet ondertekenen, niet aandringen Dat is in uw voordeel, want dan is er geen vergelijking mogelijk bij einde huur. Verhuurder zou er een pak kunnen hebben bijgeschreven zonder uw medeweten.
Je mag dus wel folie op de ramen plakken, en je mag alles schilderen, dat kan een verhuurder u niet verbieden

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 19 jun 2017 20:28

Waarom zou een huurder de gehuurde woning niet mogen inrichten naar eigen smaak.? Dat kan een verhuurder u niet verbieden. Daarom is er de ingaande plaatsbeschrijving. Werd die opgemaakt? Laat hij ze u niet ondertekenen, niet aandringen Dat is in uw voordeel, want dan is er geen vergelijking mogelijk bij einde huur. Verhuurder zou er een pak kunnen hebben bijgeschreven zonder uw medeweten.
Je mag dus wel folie op de ramen plakken, en je mag alles schilderen, dat kan een verhuurder u niet verbieden
Gezien je al 3 maanden in het huis woont, is de periode voor opmaken en ondertekenen van plaatsbeschrijving al ruimschoots overschreden. Je hoeft ze dus niet meer toe te laten.

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 jun 2017 09:13

Plaatsbeschrijving is er geweest voor ondertekening van het contract maar ze is mij pas vorige week aangeboden ....
Het is te zeggen dat ze mij een sms hadden gestuurd om te melden dat ze klaar is ....idd te laat .en je moet maar.durven om eerst u advocaat in te schakelen om een uitzetting te starten .en dan nadien nog even komen.aanzetten met de plaatsbeschrijving ..... :-D
Die teken ik idd niet meer .
Ook al omdat er nergens vermeld staat dat er vocht in het pand is .

Ik hoop dat er spoedig iemand komt van de gemeente om mijn appartement te controleren.
Het liefst zou ik dit contract.willen nietig zien verklaard met een schadevergoeding voor mij
Want dit is geen normale verhuur situatie

Inrichten naar eigen smaak idd is een recht maar alleen.al die stomme raamfolie geplaatst en het hek was van de.dam .
Mevrouw stond letterlijk met haar vingers op het vensters te tikken "ik heb gezegd geen gordijnen" bij mijn antwoorden dat het folie.was antwoorden ze dat ik daar geen toestemming voor.heb gekregen .....

Het is te zot voor woorden .....ik weet het

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 jun 2017 09:34

Is er geen woonloket in jouw gemeente? Of een zitdag van de huurdersbond? Ik zou daar mijn licht eens gaan opsteken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 20 jun 2017 11:17

Is er geen woonloket in jouw gemeente? Of een zitdag van de huurdersbond? Ik zou daar mijn licht eens gaan opsteken.
Kost geld en de informatie is dikwijls een puinhoop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 20 jun 2017 11:20

Huurdersbond is totaal weggesmeten geld. Dikwijls hebben ze het verkeerd. Ze werken meestal met stagiaires, bleukes in het vak, die er de knepen nog niet van kennen. Dan heb je hier op dit forum meer expertise (en gratis :D )

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#14 , 20 jun 2017 13:01

Idd huurdersbond vandaag is het te laat wat betreft de.Plaatsbeschrijving en de dag er na weten ze het zelf niet meer zeker ....
Hebben mij geholpen met het opmaken van mijn.brief maar.heb er zelf nog dingen moeten.aan toevoegen en verwijderen...
Gelukkig was het in mijn geval gratis ....

bosprocureur
Berichten: 6854

#15 , 20 jun 2017 13:08

Idd ...................
Gelukkig was het in mijn geval gratis ....

qua prijs/kwaliteit dus een correcte prijs, in de meeste gevallen

Ik heb daar ook nog een zeldzame idealist geweten, die wel zeer goed wist waarover hij het had, en die zijn ploegske goed aanstuurde.

Maar die zijn al te zeldzaam spijtig genoeg.

Terug naar “Huren”