Woninghuur: schadevergoeding bij opzeg na 3 jaar

Assepoesterke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Woninghuur: schadevergoeding bij opzeg na 3 jaar

#1 , 18 jun 2017 17:09

In mijn huurcontract staat, dat als ik opzeg binnen de 3 jaar en in mijn derde jaar huur, ik 3 maand schadevergoeding zou moeten betalen ipv dat dit eigenlijk dan 1 maand zou moeten zijn. Is dit wel wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2017 17:13

In mijn huurcontract staat, dat als ik opzeg binnen de 3 jaar en in mijn derde jaar huur, ik 3 maand schadevergoeding zou moeten betalen ipv dat dit eigenlijk dan 1 maand zou moeten zijn. Is dit wel wettelijk?
Neen, woninghuurwet primeert. Is van dwingend recht.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 18 jun 2017 21:00

In mijn huurcontract staat, dat als ik opzeg binnen de 3 jaar en in mijn derde jaar huur, ik 3 maand schadevergoeding zou moeten betalen ipv dat dit eigenlijk dan 1 maand zou moeten zijn. Is dit wel wettelijk?
M.i. hangt het er vanaf welk type huurcontract u heeft. Met andere woorden, als u een contract heeft met een maximum duur van drie jaar, is er in principe geen vervroegde opzeg mogelijk; men kan u wel een uitweg bieden, en daarvoor zelf de voorwaarden bepalen. Dus, ja, het zou kunnen, maar u kan nog altijd een kleinere vergoeding onderhandelen.

Reclame

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#4 , 19 jun 2017 10:50

Aparte topic aangemaakt + opgeschoond.

Terug naar “Huren”