vraag wie als verhuurder kan tekenen

ADM595
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

vraag wie als verhuurder kan tekenen

#1 , 16 jun 2017 10:11

ik zit in een rare situatie
ik heb een huurcontract getekend met de zoon van de eigenares dat ben ik heden te weten gekomen nu is mijn vraag is mijn contract geldig dan ?
aangezien de eigenaar dit niet heeft verhuurd aan mij volgens het contract daar staat enkel de zoon zijn naam
En moet ik de persoon toegang verlenen die beweerd eigenaar te zijn maar niet op mijn contract staat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 16 jun 2017 10:40

U verhuurder is hij die op u huurcontract staat, deze heeft recht op min 1 maal per jaar het pand te bezoeken.
Hij moet wel een afspraak maken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ADM595
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2017 11:10

ja weet ik maar is blijkbaar de zoon van en plots stond er een vrouw voor men deur die beweerde eigenaar te zijn en dat degen die het contract tekende haar zoon was
de vraag is ben ik aan haar verantwoording schuldig

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 16 jun 2017 12:00

ja weet ik maar is blijkbaar de zoon van en plots stond er een vrouw voor men deur die beweerde eigenaar te zijn en dat degen die het contract tekende haar zoon was
de vraag is ben ik aan haar verantwoording schuldig
Nee dat ben je niet, heeft geen contract met u.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 16 jun 2017 12:14

Mogelijks heeft de zoon getekend als volmachthouder of als vertegenwoordiger van zijn moeder, zich daarbij sterkmakend.
Er is een verschil tussen wie heeft getekend en wie als verhuurder in het contract vermeld staat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ADM595
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2017 13:05

enekl zijn naam staat in het contract daarom viel ik uit de lucht omdat van die vrouw nooit gesproken is

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 16 jun 2017 13:12

enekl zijn naam staat in het contract daarom viel ik uit de lucht omdat van die vrouw nooit gesproken is
Mijn buikgevoel vertelt me dat die zoon mede-eigenaar is, vermoedelijk naakte eigenaar na het overlijden van zijn vader.
Maar ook dan kan de zoon niet in zijn naam verhuren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”