Huurwaarborg, verhuisd binnen hetzelfde gebouw

Bugiardono
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg, verhuisd binnen hetzelfde gebouw

#1 , 13 jun 2017 21:55

Hallo iedereen,

Eerst huurde ik in 2011 een studio aan €550 waar er twee maanden huurwaarborg werd vastgelegd. Ik ben de €1100 waarborg samen met een medewerker van het immokantoor op een geblokkeerde rekening gaan storten.

Eind 2016 ben ik in hetzelfde gebouw (dus hetzelfde kantoor als verhuurder) verhuisd naar een goedkopere kamer van €350. De huurwaarborg werd echter niet veranderd, deze bleef op €1100. De studio die ik heb verlaten werd in dezelfde goede staat achter gelaten en is inmiddels al weer bewoond.

Sinds kort zit ik met wat financiele problemen en vroeg ik mij af of ik eigenlijk het verschil niet kan terugvorderen? Dus de €1100 vrij laten maken en €700 (2* de huidige huurprijs van €350) terug op een gewaarborgde rekening storten zodat ik overige €400 kan gebruiken?


Alvast bedankt voor uw tijd en antwoord.

Groeten,
bugi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Helb
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2017 22:17

In principe is een huurwaarborg gekoppeld aan een woning. Eindigt de huurovereenkomst, dan wordt normaliter de waarborg afgerekend.

Mijn inziens heb je recht op de afrekening van de eerste waarborg. Verhuurder zal je dan vragen om een nieuwe waarborg te plaatsen voor de nieuwe huurovereenkomst.

Reclame

Terug naar “Huren”