Wij als verhuurders van een woning, welke rechten !!

13Lili13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wij als verhuurders van een woning, welke rechten !!

#1 , 13 jun 2017 19:31

Hallo, wij verhuren een huis aan een koppel die het sociaal moeilijk hadden, dus moesten ze geen waarborg geven, wij dachten iedereen verdiend een 2de Kans! !
Na 4,5 jaar kregen ze via bemiddeling een sociale woning aangeboden en de waarborg werd ook betaald door het ocmw. Bij ons huis hadden ze een budjetmeter voor stroom en gas. Dus wij weer heel meelevend, dus ze hoefden van ons geen opzeg van 3 maand doen, tja waar zouden ze dat van betalen, Op 1 juni trokken ze naar hun nieuwe Woonst Ja met nieuwe meubels ! Ze gingen het huurhuis proper maken en de oude meubels meegeven aan grof vuil. Wij zijn een kijkje gaan nemen en we zijn verschoten, ons huis ligt in hoeken en kanten nog vanalles in, achter buiten een echte woesternij normaal zouden ze vandaag daar poetsen en dan afspreken wanneer ze de sleutel afgeven. Om het effe in te korten, hoe kunnen wij de huurders vragen of ze hun rotzooi zouden opruimen, want bij een telefoongesprek hadden ze geen tijd (ze werken beiden niet) ik heb naar de juridische dienst gebeld en daar gaven ze de raad hun een schrijven te doen dat alles binnen de zoveel tijd opgeruimd moet Zijn! Mijn man is nu bang als ik dat schrijven doe, dat ze stukken maken aan het huis. Ter voorzorg heb ik overal foto''s gemaakt hoe het er nu bij ligt.
Nu dat ze verhuist zijn maken ze er geen werk van voor op te ruimen en tot onze verbazing hebben ze een BBQ gezet onder de keukenraam, nu is dat zeer vuil zwart en vettig ook het houtwerk en marmer tablet !
Wat kunnen wij hieraan doen, help het is om zot van te worden, zo goed willen doen en nu dit als dank
Hopend krijg ik hier een oplossing aangeboden want wij weten het niet meer
Mvg Lili

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 13 jun 2017 21:51

afspreken wanneer ze de sleutel afgeven.
Als ik het goed begrijp is de sleuteloverdracht nog niet gebeurd, wel opletten jijzelf mag u geen toegang verschaffen tot die woning.
Dat is inbraak met valse sleutels, let daar goed mee op.
Je zal hun toch in gebreken moeten stellen met een AS, geen reactie zal je naar de vrederechter moeten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

13Lili13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2017 10:11

afspreken wanneer ze de sleutel afgeven.
Als ik het goed begrijp is de sleuteloverdracht nog niet gebeurd, wel opletten jijzelf mag u geen toegang verschaffen tot die woning.
Dat is inbraak met valse sleutels, let daar goed mee op.
Je zal hun toch in gebreken moeten stellen met een AS, geen reactie zal je naar de vrederechter moeten.

Dank je wel voor uw inlichting.
Wij gaan een pv laten opstellen bij de politie en zeggen dat ze moeten gaan zien dat ze daar niet meer wonen en ingeschreven zijn.
Mvg

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 15 jun 2017 11:51

De politie kan u geen goedkeuring geven om de woning te betreden, u zal naar de vrederechter moeten stappen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 15 jun 2017 20:55

Lesje voor de toekomst, marginalen zijn zelden goede huurders.

Terug naar “Huren”