Eindeloos problemen met gebreken huurhuis

Limakk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eindeloos problemen met gebreken huurhuis

#1 , 13 jun 2017 04:22

Hallo,

Allereerst bedankt om dit te lezen.
Ik heb nu reeds een jaar problemen met het woonkantoor waar ik een studio van huur.
Het eerste half jaar kon ik niemand bereiken moest ik iemand nodig hebben en dan na 3 maanden hoor ik dat mijn contactperspon ontslagen is. Ondertussen was het midden winter en had ik geen verwarming of warm water. Ik had nergens om heen te gaan dus ben ik puur depressief naar het ziekenhuis gegaan voer een opname. Twee weken later terug en nog steeds geen stap verder. De communicatie bleef zo moeilijk dat ik naar een pro deo advocaat ben gestapt. Ondertussen zijn de meeste dingen gerepareerd (verwarming, boiler, kraan en toilet waren allemaal stuk) maar na nog eens een half jaar er bovenop zit ik nog steeds in bemiddeling. De tengenpartij stelt 500 euro ter compensatie van de gebreken maar van dat geld heb ik nog niets gezien en ik blijf maar huur storten om alles legaal te houden. Nu ben ik recent heel ziek geworden. Imuun systeem crash en de kans is groot dat dit door schimmel in de keuken komt. De tegenpartij beweert dat er geen schimmel is maar dat valt vrij snel te bewijzen. Dat ik er ziek door ben geworden niet. Daarnaast heb ik ook reeds mijn opzeg gedaan en verhuis ik eind Juli naar het buitenland. Nu zoek ik zelf een nieuwe huurder maar ik heb moeite met mijn geweten om de plek aan iemand nieuw voor te stellen terwijl ik de gebreken en risico's ken... Wat zijn mijn opties??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 jun 2017 08:56

Welk soort huurovereenkomst (korte of lange duur) Geregistreerd? Aanvangsdatum? Opzegmogelijkheden?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 13 jun 2017 09:23

Nu zoek ik zelf een nieuwe huurder maar ik heb moeite met mijn geweten om de plek aan iemand nieuw voor te stellen terwijl ik de gebreken en risico's ken...
Dit is niet aan de huurder om een andere huurder te zoeken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Limakk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2017 15:33

Het betreft een kort contract dat 1 augustus ten einde loopt.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 13 jun 2017 16:18

Laat verhuurder dan maar zoeken, en uitleggen waarom zijn pand in zo'n slechte staat is

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 13 jun 2017 17:13

Het betreft een kort contract dat 1 augustus ten einde loopt.
Heb je de niet verlengeng betekend met een aangetekend schrijven, minstens 3 maand voor einde.
Zo niet loopt u huurcontract verder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”