probleem overname materiaal nieuwe huurders

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: probleem overname materiaal nieuwe huurders

#16 , 11 jun 2017 21:55

Er zal maar één optie overblijven, dagvaarden. Maar een expert zal de echtheid van de gesprekken moeten bewijzen, als de vrederechter ze aanvaard.
Deze zal jij moeten betalen.
Normaal zijn gerechtelijke expertisekosten uiteindelijk toch voor de verliezende partij?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 11 jun 2017 23:58

Inderdaad Bart, maar de vraag is wie gaat de verliezende partij zijn. Is tenslotte de rechter die beslist wat hij aanvaard als bewijs, van een opgenomen gesprek.
TS zal zelf moeten uitmaken wat hij wil doen met dat gesprek, uit ondervinding zijn vrederechters daar niet gek op.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

J_Ver
Topic Starter
Berichten: 44

#18 , 12 jun 2017 08:38

De eigenaar van de woning is grotendeels als tussenpersoon opgetreden en dus ook op de hoogte dat er materiaal & mazout ging worden overgenomen. Ik heb daar een aantal mailberichten van. Deze persoon heeft wel reeds aangegeven dat het mijn probleem is, wellicht om de nieuwe huurders niet tegen te werken.

Wat de opgenomen gesprekken betreft, ik ben dit ook maar beginnen doen van zodra het duidelijk werd dat die mensen slechte bedoelingen hebben..

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 12 jun 2017 09:41

Beter een goed gesprek aangaan, en hun een afbetalingsplan voorleggen, probeer dit op papier te zetten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

J_Ver
Topic Starter
Berichten: 44

#20 , 12 jun 2017 09:48

Dat lijkt me inderdaad geen slecht voorstel. Ik zal dit nog opmaken alvorens ik deze avond bij die mensen langs ga. Simpel maar duidelijk papiertje waarop staat waarover het gaat, het bedrag, een deadline en alle namen + handtekening (hetgeen ik dus eigenlijk al vóór de overname had moeten doen, maar ok..)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#21 , 12 jun 2017 10:24

Vraag eerst voor je er een bedrag opzet, wat ze maandelijks kunnen betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

J_Ver
Topic Starter
Berichten: 44

#22 , 12 jun 2017 10:33

In dat geval vrees ik dat het echt een straatje zonder einde zal worden.
Bovendien bedraagt de huur meer dan 800€. Als ze dàt kunnen betalen, dan zal mijn vergoeding er ook wel af kunnen neem ik aan..

Terug naar “Huren”