Huren voor langere tijd via AIRBNB

lindalamein
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huren voor langere tijd via AIRBNB

#1 , 02 jun 2017 13:46

Hallo,

Misschien past dit hier helemaal niet bij maar ik kan echt nergens een antwoord vinden om mijn vraag...
Via een makelaarssite hebben mijn vriend en ik een appartement gevonden die ons erg aanspreekt. Nu blijkt de verhuurder dus spaans te zijn. Wat op zich geen ramp is alleen maakt die het contact iets moeilijker.
Na een aantal mailtjes zijn mijn vriend en ik het eens dat wij het appartement graag willen zien. Alleen de verhuurder zit natuurlijk in Spanje.
Nu wilt hij dit regelen via Airbnb ( het appartement heb ik via een andere site gevonden en staat daar niet op) en moeten wij eerst 1500 euro waarborg betalen om de sleutels te ontvangen en zelf te gaan kijken naar het appartement.
Nu vinden wij deze manier van regeling erg raar en vragen wij ons af of het wel verantwoord is om dit geld over te maken. Per post worden de sleutels vervolgens opgestuurd, wat mij een beetje raar lijkt aangezien die ze dan of nooit op kan sturen of kwijt kan spelen enz...

Wat moeten wij hier nu mee doen? Wij zijn zelf erg verliefd geworden op de foto's van het appartement...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 02 jun 2017 13:49

Als u het niet vertrouwt, gewoon afhaken.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2017 13:53

Wat is de bijdrage van die makelaarssite?

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 02 jun 2017 13:54

Absoluut niet doen! Is een bekende scam.

jef007
Berichten: 1681

#5 , 02 jun 2017 13:57

==oplichting

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 02 jun 2017 13:59

Nooit iets betalen voor het huurcontract getekend is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”