Huuropzeg

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

Huuropzeg

#1 , 30 mei 2017 14:56

Ik wil een huurder opzeggen. Deze heeft een huurovereenkomst van 1 jaar, dus ik kan deze gewoon opzeggen, mits 3 mnd vooropzeg.

De huurder ging de overeenkomst aan op persoonlijke naam. Bij het aanvragen van een attest van woonst blijkt er nog een meerderjarige te wonen in het kader van gezinshereniging. Er lijkt geen officiële relatie te zijn, noch is deze persoon officieel gedomicilieerd (zijn aanvraag is nog lopende waardoor deze persoon niet officieel kan domiciliëren).

Is het voldoende dat ik enkel mijn huurder opzeg? Of, moet ik ook deze meerderjarige een brief sturen?

Ik vraag het omdat ik weet dat een echtgenoot/partner ook een opzeg moet krijgen, zelfs als deze niet werd opgenomen in de huurovereenkomst...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 mei 2017 15:33

Je moet enkel de persoon opzeggen die in de huurovereenkomst is vermeld.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 30 mei 2017 16:02

Je moet die niet opzeggen, u stelt gewoon in u AS dat u het huurcontract niet verlengt.
Deze moet je minstens 3 maand voor eind contract betekenen aan u huurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 30 mei 2017 17:15

Dit is inderdaad geen opzeg maar een niet-verlenging.

Buzzybeeke
Topic Starter
Berichten: 99

#5 , 20 jun 2017 15:39

Dank allemaal!

Terug naar “Huren”