rechten van de huurder en verhuurer.

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

rechten van de huurder en verhuurer.

#1 , 22 mei 2017 23:35


kort : ik ben mijn wettelijke huuropzeg aan het uitdoen van 3 maanden. zoals voorzien in huurcontract.

de huisbaas stelt zijn eigen eisen . met een niet aangetekende brief die hij zomaar in mijn brievenbus steekt.
daar stelt de huisbaas zelf zijn eigen eisen aan de huurder................

ik moet volgens mijn huisbaas 2 dagen in de week thuis blijven. heel de dag van 8 uur smorgens tot 8 uur savonds.
om bezoekrecht te geven aan kandidaat huurders. nu dinsdag en donderdag.


de huisbaas wil niet overeenkomen met de huurder. geen afspraak wanneer het voor mij als huurder past om bezoekers toe te laten.
als er bezoekers de huurwoning willen bezoeken , hoeveel mensen mogen er maximum kopen bezoeken ?


mijn huisbaas wil de huurwet totaal niet naleven. stelt zijn eigen eisen.
maakt zelf zijn eigen huurwetten.

kan dit zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
breyanna
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2017 23:43

Nee 2 dagen per week 3 uur per dag in samenspraak is de gang van zaken tenzij u huurcontract iets anders zegt

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#3 , 23 mei 2017 08:30

dank u

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 mei 2017 09:04

Laat hem dat aangetekend weten, en zorg ervoor dat je buiten die uren niet thuis bent. Laat voor de zekerheid ook uw slot veranderen, voor het geval de verhuurder een dubbele sleutel moest hebben.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#5 , 23 mei 2017 09:11

Inderdaad: tenzij anders bepaald, wordt er aangenomen dat je 6 uur per week vrij houdt voor eventuele bezoeken.
Die 6 uur moet je in overleg bepalen, maar wordt vaak ook in het contract ingebouwd.

Vaak wordt er dan inderdaad 2 dagen van 3 uur, of 3 dagen van 2 uur voorzien, meestal een zaterdagochtend en een werkdag-avond.

Stel de verhuurder aangetekend op de hoogte hiervan, en stel hem een aantal dagen voor.
Het wijzigen van het slot zou ik ook ten zeerste aanraden (en juist voor de overdracht verander je deze natuurlijk terug hé).

Terug naar “Huren”