Makelaar haalt aangetekend niet op

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Makelaar haalt aangetekend niet op

#1 , 16 mei 2017 07:53

Wel hebben 3 weken geleden een aangetekende gestuurd met de gebreken aan de woning die dringend hersteld moeten worden door nalatigheid van de huurder nu blijkt dat de brief niet is afgehaald. Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 mei 2017 08:59

Er wordt algemeen aangenomen dat een aangetekende brief aanzien wordt als zijnde gelezen bij de eerste aanbieding.
Voor de zekerheid kan je steeds belangrijke aangetekende brieven ook verzenden met een kopie via de gewone post. In de brief zelf wel naar elkaar verwijzen. (bvb voor de goede orde wordt kopie van huidig aangetekend schrijven u ook via de gewone post toegezonden)

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2017 09:43

Heb zelfs een kaartje eraan laten doen die ik dan terug krijg als hij die heeft ontvangen. Vandaag bij het nakijken op site van de post blijkt dat de zending terug onderweg is naar mij. Er zijn al veel mails geschreven over deze gebreken.

Reclame

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2017 09:45

Er wordt algemeen aangenomen dat een aangetekende brief aanzien wordt als zijnde gelezen bij de eerste aanbieding.
Voor de zekerheid kan je steeds belangrijke aangetekende brieven ook verzenden met een kopie via de gewone post. In de brief zelf wel naar elkaar verwijzen. (bvb voor de goede orde wordt kopie van huidig aangetekend schrijven u ook via de gewone post toegezonden)
Maar als hij de aangetekende niet afhaald en de gewone brief per post dan negeerd staik nog nergens

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 16 mei 2017 10:04

Heeft de makelaar het huurcontract ondertekent of de eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2017 13:06

Alle communicatie loopt via de makelaar. Maar in het huurcontract staat de naam van de eigennaar als verhuurder

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 16 mei 2017 13:08

Voor gebreken moet je de verhuurder aanspreken, stuur u AS naar de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mei 2017 14:08

Ja gaat vandaag gebeuren. En wat moeten we dan doen met de brieven die we krijgen van de makelaar ook negeren?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#9 , 21 mei 2017 23:27

Ja gaat vandaag gebeuren. En wat moeten we dan doen met de brieven die we krijgen van de makelaar ook negeren?
Puur theoretisch heb je daar alle recht toe.
Of dit een wijze beslissing is, laat ik in het midden.

Indertijd stuurden de verhuurders hun brieven naar mij ook via de makelaar (is goedkoper hé, kost hun dan geen briefpapier, inkt of postzegel), maar ik reageerde terug naar de verhuurder zelf.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 22 mei 2017 10:32

Ik vermoed dat die makelaar de kosten van hun brieven en zijn tijd wel zal doorrekenen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 22 mei 2017 11:34

Ik vermoed dat die makelaar de kosten van hun brieven en zijn tijd wel zal doorrekenen.
Volgens mijn bescheiden mening kan de makelaar geen kosten aanrekenen aan de huurder, enkel aan de verhuurder.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 22 mei 2017 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 22 mei 2017 11:37

Uiteraard aan verhuurder want dat is de opdrachtgever.

breyanna
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 mei 2017 23:15

Makelaar geeft zelf toe dat hij communiceerd tussen beiden partijen maar als er een aangetekende komt is Hij plots niet meer het aanspreek punt. In principe hebben wel niets meer met de makelaar te maken. Ook al stuurde hij in opdracht van. Tenzij hij een volmacht kan voorleggen

Terug naar “Huren”