Lekkage in de meterkast

annafm
Topic Starter
Berichten: 7

Lekkage in de meterkast

#1 , 11 mei 2017 11:33

We bewonen de woning sinds 15 januari 2017 en hebben een huurcontract voor 9 jaar.In het begin deed de verwarming het niet en heeft de verhuurster een monteur gestuurd.De ketel is gemaakt volgens hun zeggen .Niets is minder waar.IK moet om de dag de water blijvullen en heb weer naar de verhuurster gemaild.Want wat we niet wisten is dat er ook lekkage is in de meterkast ,het water druppelde eerst en nu inmiddels sijpelt het binnen we hebben een doek op de elektriciteitskastje gedaan ,maar het water blijft lopen.Verhuurster is geweest ,monteur ook maar die dacht dat het een verwarmingselement was van de douche.Niks is minder waar ,water dat druppelde is nu aan sijpelen en weer verhuurster gebeld,Als het ergder word moet ik maar de hoofdkraan dicht doen van het water en ondertussen heeft ze een andere firma benaderd maar die kunnen niet eerder komen dan maandag tussen 10 en 12 uur.Ondertussen mogen we hopen dat we geen kortsluiting krijgen.De monteur zei van de week mw de verhuurster heeft weinig geld om te herstellen maar ik vind dat dit gewoon niet kan.De muur is drijfnat in de meterkast en staat een plas water .
Verhuurster zegt niks te kunnen doen aan het probleem en daar is de kous mee af.Verwarmingsketel moet ik elke keer bijvullen en de monteur die hier was weet niks.
Wat kunnen wij als huurders doen.?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22293
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mei 2017 12:45

Door de afsluitkraan van de waterleiding dicht te draaien, ben je niet gered. Dat is een totaal andere installatie. Het is blijkbaar uw verwarmingsinstallatie die lekt. Leg een waterdicht iets (stuk plastiek of dergelijks) op uw meter, en geen vod. Dan kan je gerust nog tot maandag wachten. Stuur ook een AS naar de verhuurster om het probleem te melden. Is nodig indien de zaak ooit voor de vrederechter moet komen.

KJ86
Berichten: 2665

#3 , 11 mei 2017 16:30

Je kan als huurder (uiteraard zonder breekwerken uit te voeren) ook al eens goed zoeken naar de lek. Als je de vakman op weg kan zetten, zal het lek sneller dicht zijn.

Een lek herstellen in de waterleiding of de centrale verwarming kost gelukkig niet veel , op dat vlak zit de verhuurder wel safe.

Reclame

annafm
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 12 mei 2017 23:32

Vanochtend is wel alles doorgebrand en is de electricien geweest wnat de meterkast was helemaal zwart en dat was om half 8 wil ik nooit meer mee maken. :oops: Gelukkig niet de brandweer moeten bellen.
De water is nu gestopt want de ketel ligt uit.Dus geen warm water en ook geen verwarming maar dat is wel haalbaar voor dit weekend.IK wil jullie wel bedanken voor jullie reactie;s .

mvg

Terug naar “Huren”