1 electriciteitsmeter voor 2 panden

Bindie123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

1 electriciteitsmeter voor 2 panden

#1 , 29 apr 2017 08:49

goedemorgend

Wij huren sinds 3 jaar een handelspand. Dit was vroeger 1 grote winkel maar is door de huurbaas opgedeeld in 2 winkels. Een gyrpoc muur scheidt onze winkels.
Nu hangt de electriciteitskast in de andere winkel maar ik ben drager van het contract bij luminus.
Nu betaald de andere winkel al maanden haar deel van de rekening niet. In mijn huurcontract staat dat ik 50% moet doorrekenen aan het andere pand. In haar contract staat blijkbaar dat zij aan mij niks mag betalen maar dat ze aan de huurbaas een bedrag maandelijks moet betalen. Helaas stort hij niks door aan mij. Ik betaal dus in mijn eentje het verbruik van 2 winkels!
Nu stopt de andere winkel morgen en ik krijg geen sleutel van dat pand. Maar daar hangt wel de electriciteitsmeter. Dus als er een zekering springt, kan ik er niet aan om die terug op te zetten. Alsook de brievenbus. Ik krijg geen sleutel van de brievenbus van het andere pand als het leegstaat. Probleem is dat beide panden huisnummer 1 hebben. En de postbode uiteraard alle post in de eerste brievenbus met nummer 1 steekt. Ik heb ook een brievenbus met nummer 1 en het pand naast mij ook. Moet dit wettelijk gezien niet 1a en 1b zijn?
Dus mijn post ga ik niet meer aankunnen en als de zekering springt, zit ik in mijn winkel zonder electriciteit omdat de zekeringkast in het ander pand hangt
Helaas wil de huurbaas hier niks aan doen
Mag dit allemaal zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 apr 2017 09:10

Is die zaak wel gekeurd door de brandweer? Tussen 2 afzonderlijke handelspanden moet er een muur staan met een brandweerstand van 1 uur. Een gewone gyprocmuur heeft dat niet. Het kost toch niet zoveel voor de verhuurder om een tussenmeter te zetten.
Verhuurder aangetekend aanschrijven + kopie via gewone post, en vragen om binnen de week de sleutels te ontvangen.
Anders zal je naar de vrederechter stappen Ook vragen naar de helft van het elektriciteitsverbruik, dat verhuurder zou ontvangen hebben van uw buurman. Heb jij dat ergens op papier staan? .

pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2017 09:45

Het is verboden om elektriciteit door te verkopen. Dus:Verplicht om afzonderlijke meter te plaatsen.

Reclame

Terug naar “Huren”