verkoop woning/herstellingen

Tante Brats
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verkoop woning/herstellingen

#1 , 28 apr 2017 19:38

Beste leden,

Ik ben tante Brats en huur samen met mijn gezin een woning. Deze staat te koop maar er is een dringende herstelling uit te voeren.
Ons kip/schuifraam gaat niet meer open door slijtage. Gevolg dat ik met mijn honden niet meer naar buiten kan langs daar.
Mijn vraag is of onze huisbaas dit nog dient te herstellen of dat hij ons zo kan laten wonen?
Ik train pups op zindelijkheid maar door het defecte schuifraam is dit bijna niet haalbaar.
Eerst dienen we twee andere honden vast te zetten, daarna kunnen de honden langs de keuken naar buiten.
Het huis is ook van voor tot achter steeds vuil met hondenpootjes.
Wat kan er hier aan gedaan worden.

Graag jullie advies?

Warme groetjes,
Tante Brats

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 apr 2017 19:51

Mag je van uw huisbaas zoveel honden in huis hebben?
Kun je niet langs de deur naar buiten gaan?
Anders leer je de honden slechte manieren volgens mij.

"Het huis is ook van voor tot achter steeds vuil met hondenpootjes."
Dat is ook normaal met zoveel honden, tenzij het vliegende honden zijn.
Laatst gewijzigd door asperger op 28 apr 2017 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 28 apr 2017 19:53

Het is logisch dat de verkoper niet meer gaat investeren in een woning waarvan de toekomstige bestemming onzeker is. Het kan goed zijn dat de nieuwe koper de woning gaat afbreken of verbouwen.
Je moet zorgen dat uw woning proper is voor kandidaat-kopers (verplichting van een goede huisvader), het probleem van het schuifraam zal wel opgelost worden door de nieuwe eigenaar.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 28 apr 2017 21:24

Het is logisch dat de verkoper niet meer gaat investeren in een woning waarvan de toekomstige bestemming onzeker is. Het kan goed zijn dat de nieuwe koper de woning gaat afbreken of verbouwen.
Je moet zorgen dat uw woning proper is voor kandidaat-kopers (verplichting van een goede huisvader), het probleem van het schuifraam zal wel opgelost worden door de nieuwe eigenaar.
Ik ben het daar niet mee eens. Huurder heeft recht op huurgenot zolang ze daar woont. De verkoop schort de huur niet op. Vraag uw huisbaas om het mechanisme te herstellen. Als hij er niet op ingaat eerst een aangetekende brief en dan vrederechter.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 28 apr 2017 22:52

Heb je u verhuurder al op de hoogte gebracht van het defect met een AS, doe dit zo snel mogelijk dat is wettelijk u plicht.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 29 apr 2017 18:22

Het is logisch dat de verkoper niet meer gaat investeren in een woning waarvan de toekomstige bestemming onzeker is. Het kan goed zijn dat de nieuwe koper de woning gaat afbreken of verbouwen.
Je moet zorgen dat uw woning proper is voor kandidaat-kopers (verplichting van een goede huisvader), het probleem van het schuifraam zal wel opgelost worden door de nieuwe eigenaar.
Ik ben het daar niet mee eens. Huurder heeft recht op huurgenot zolang ze daar woont. De verkoop schort de huur niet op. Vraag uw huisbaas om het mechanisme te herstellen. Als hij er niet op ingaat eerst een aangetekende brief en dan vrederechter.
Als het kan opgelost worden met een kleine (al dan niet tijdelijke) herstelling geef ik u gelijk.
Ik had een nieuw schuifraam in gedachte, in dat geval zou het al een drietal maanden duren vooraleer het raam geproduceerd is, bovendien is dat een investering van een paar duizend euro. Tegen dat het raam geleverd kan worden, is het huis misschien al verkocht.

Terug naar “Huren”