Inrichtingskosten winkelpand overname door nieuwe huurder

Régine
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inrichtingskosten winkelpand overname door nieuwe huurder

#1 , 26 apr 2017 21:43

Hallo, ik sta op het punt een winkelpand te huren. De huidige huurder heeft nog meubeltjes staan die ik eventueel kan overnemen. Vandaag presenteerde ze mij een lijstje van zaken waarvoor ze geld vraagt :

Verlichting, alarm, muziek
Gyprocwerken
En de bewuste meubeltjes.

Dit alles voor 8000 euro.

Mag zij inrichtingskosten doorrekenen zoals gyproc en electriciteit ? Mag ze bv het alarmsysteem wegnemen indien ik dit niet betaalt ?

Graag jullie advies hierover.

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 apr 2017 08:53

Dat alles behoord bij het "handelsfonds" en dat kan de overlater (huidige huurder) verkopen aan de overnemer.

Régine
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2017 19:51

Ik neem het #handelsfonds# niet over. Ik ga in dat pand een heel andere activiteit doen. De kosten van inrichting die deze mevrouw 9 jaar geleden heeft gedaan, werden gecompenseerd door een zeer lage huurprijs en zijn inmiddels allang afgeschreven.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 apr 2017 20:01

Dan laat je haar toch alles meenemen en de gyproc uitbreken. Dan moet je niets betalen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 27 apr 2017 20:01

Dan laat je haar toch alles meenemen en de gyproc uitbreken. Dan moet je niets betalen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 apr 2017 20:01

Dan laat je haar toch alles meenemen en de gyproc uitbreken. Dan moet je niets betalen.

jef007
Berichten: 1683

#7 , 07 mei 2017 15:45

???????
heeft de eigenaar hierin niets te zeggen?????
wat als het alarmsysteem ed. van de eigenaar is???

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 07 mei 2017 18:48

hij heeft alleen iets te zeggen over wat van hem is. Tenzij in het oorspronkelijke huurcontract staat dat hij eigenaar wordt van de inrichting.

Terug naar “Huren”