Heeft mijn domicilie gevolgen op huisgenoten?

Lradewespelaere
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heeft mijn domicilie gevolgen op huisgenoten?

#1 , 26 apr 2017 16:24

Hallo,
Een vriendin is voor 6 maand op reis vertrokken en ik kom net terug van een lange reis. Ik woon nu voor die 6 maand in haar kamer (zonder huurcontract). Er zijn nog twee andere vrienden-huisgenoten in het appartement.

Ik moet terug een belgische domicilie hebben (tot nu toe alleen om mijn nieuwe auto in te schrijven, mijn werk schreef gewoon mijn verblijfsadres op). Is dit gewoon een verandering op mijn paspoort, waarna de wijkagent langskomt en basta? Of kunnen mijn huisgenoten of zelfs de eigenaar van het appartement de dupe worden van een gedomicilieerde extra?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2017 16:54

Als je daar verblijft ben je VERPLICHT je daar in te schrijven, en je de wijk agent komt langs.

Voor alle zekerheid de huisbaas verwittigen, en zijn die andere huisgenoten daar ingeschreven? en is de buisbaas daarvan op de hoogte ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 26 apr 2017 19:00

Je huisgenoten en de vriendin die op reis is kunnen zeker de dupe worden van de situatie, want jullie worden dan allemaal als 1 gezin beschouwd. Dat kan invloed hebben op eventuele uitkeringen van elke bewoner. Ook, als 1 van jullie schulden heeft maakt een deurwaarder geen onderscheid tussen jullie bezittingen.

En wat heb je hierover afgesproken met de vriendin die op reis is? Weet zij dat je daar je domicilie wil zetten? Want het belangt zowel haar als de medebewoners aan.
Verder denk ik dat 6 maanden toch nog net als een tijdelijke situatie beschouwd kan worden...

Reclame

Terug naar “Huren”