welke voorwaarden ??Dat staat zo in hen voorwaarden. De verhuurder zal zijn huurder moeten dagvaarden, eventueel laten buitenzetten, wegens huurachterstand.
???? en de energieleverancier heeft dus zichzelf gekozen om daar energie te leveren en de huurder heeft daar wel een paar maanden voor betaald en dus nu niet meer ??Mogelijk heeft de huurder geen contract afgesloten.
Er is totaal GEEN contract tussen verhuurder en energieleverancier. Toen de huurder zijn rekeningen niet meer betaalde is het energiebedrijf / incassobedrijf in het kadaster gaan opzoeken wie de eigenaar is en stuurt dan maar de facturen naar deze .Vraag eens na bij de leverancier of zij een contract op uw naam hebben.
Dat doe ik steeds maar toch zijn er huurders die daarna niets doen.Daarom vind ik het ook raadzaam om steeds het gezamenlijke overnameformulier van de netwerkbeheerders te gebruiken, niet iedereen doet dat. Daarop staan de gegevens van beide partijen en 1 overnamedatum, door beide partijen ondertekend.
Maar hoe kan leverancier A de energieleverancier zijn als er geen contract is. Er zijn zo veel verschillende spelers op deze markt waaruit de huurder of eigenaar kan kiezen. Hoe kan dat huurder vroeger wel facturen betaalde zonder contract met leverancier A ?? Rekeningen zijn altijd naar huurders adres gestuurd die dus na enige tijd niet meer betaalde en dus krijgt de verhuurder plots een rekening van 8 maanden electriciteit .Dit is de normale gang van zaken indien de huurder geen contract afsluit.
Dan wordt de maatschappij die de stroom verdeelt de leverancier van de verbruikte stroom.
Bij onze laatste overdracht naar een nieuwe huurder bleek er ook een probleem. En wij kregen dan een dreigbrief van de netwerkbeheer dat de meters niet tijdig overgenomen werden en dat ze ze zouden komen afsluiten op onze kosten. Bij navraag bleek onze nieuwe huurder alles correct gedaan te hebben, enkel was haar gekozen energieleverancier te traag met alles door te geven aan Eandis. Ik heb dan zelf haar energieleverancier gecontacteerd om er spoed achter te laten zetten en dat heeft geholpen.Dat doe ik steeds maar toch zijn er huurders die daarna niets doen.Daarom vind ik het ook raadzaam om steeds het gezamenlijke overnameformulier van de netwerkbeheerders te gebruiken, niet iedereen doet dat. Daarop staan de gegevens van beide partijen en 1 overnamedatum, door beide partijen ondertekend.
Dan blijkt na xx tijd dat ze geen energieleverancier hebben.
Vermoedelijk is er wel een contract maar betaalt huurder de rekeningen gewoon niet. Volg de raad van Asperger en stuur kopie van geregistreerd huurcontract.Maar hoe kan leverancier A de energieleverancier zijn als er geen contract is. Er zijn zo veel verschillende spelers op deze markt waaruit de huurder of eigenaar kan kiezen. Hoe kan dat huurder vroeger wel facturen betaalde zonder contract met leverancier A ?? Rekeningen zijn altijd naar huurders adres gestuurd die dus na enige tijd niet meer betaalde en dus krijgt de verhuurder plots een rekening van 8 maanden electriciteit .Dit is de normale gang van zaken indien de huurder geen contract afsluit.
Dan wordt de maatschappij die de stroom verdeelt de leverancier van de verbruikte stroom.
Is normale gang van zaken = wettelijke gang van zaken, of niet ??
Als de huurder een contract heeft en zijn rekeningen niet betaalt dan zal hij zelf aangeschreven worden en niet de verhuurder.Vermoedelijk is er wel een contract maar betaalt huurder de rekeningen gewoon niet. Volg de raad van Asperger en stuur kopie van geregistreerd huurcontract.Maar hoe kan leverancier A de energieleverancier zijn als er geen contract is. Er zijn zo veel verschillende spelers op deze markt waaruit de huurder of eigenaar kan kiezen. Hoe kan dat huurder vroeger wel facturen betaalde zonder contract met leverancier A ?? Rekeningen zijn altijd naar huurders adres gestuurd die dus na enige tijd niet meer betaalde en dus krijgt de verhuurder plots een rekening van 8 maanden electriciteit .Dit is de normale gang van zaken indien de huurder geen contract afsluit.
Dan wordt de maatschappij die de stroom verdeelt de leverancier van de verbruikte stroom.
Is normale gang van zaken = wettelijke gang van zaken, of niet ??
Heeft verhuurder al contact genomen met de netwerkbeheerder? Kan ook wat licht laten schijnen op het probleem.