Geen huurcontract strafbaar

Chloé1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen huurcontract strafbaar

#1 , 19 apr 2017 09:49

Hallo allemaal

Ik heb eens een vraagje. Indien iemand een woning verhuurt zonder huurcontract en er ook geen spoor van maandelijkse afbetaling te vinden is, is dit dan strafbaar? Maakt het een verschil indien de huurder een buitenlander is?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2017 11:22

Waarom zou dit strafbaar moeten zijn? Huur is niet belastbaar, zodat hetgeen je zegt geen belastingontduiking is.
De woning wordt belast via het KI in de belastingaangifte, en de onroerende voorheffing.

Chloé1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2017 11:43

Waarom zou dit strafbaar moeten zijn? Huur is niet belastbaar, zodat hetgeen je zegt geen belastingontduiking is.
De woning wordt belast via het KI in de belastingaangifte, en de onroerende voorheffing.
Ik heb het eigenlijk niet correct verwoord. Ik vraag me af of er juridische gevolgen zijn voor de huurder en verhuurder voor het niet hebben van een geldige huurovereenkomst?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2017 12:31

Neen!
Er zal daar niemand een boete voor krijgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 19 apr 2017 16:54

Je kan er wel nadelen mee ondervinden als er problemen opduiken, zoals huurachterstand etc.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”