opzeg huurappartement regelen via volmacht

KrisVanK
Topic Starter
Berichten: 3

opzeg huurappartement regelen via volmacht

#1 , 15 apr 2017 20:17

Ik heb een opzeg gekregen van mijn verhuurder, de opzeg heb ik ontvangen in twee brieven, één op mijn naam en één op naam van mijn ex-echtgenote. Echter woont mijn ex al enkele jaren niet meer bij mij. Ik heb daar nooit bij stilgestaan dat het appartement op beide namen stond en op zich is dat ook nooit een probleem geweest. Ik heb altijd op tijd betaald en er zijn nooit problemen geweest tussen mij en de verhuurder.

Ik wil nu graag een tegenopzeg doen en ik heb dan ook contact genomen met mijn ex en haar gevraagd of ze ook de tegenopzeg wilt tekenen, aangezien het contract op beide namen staat, neem ik aan dat we best ook beide de tegenopzeg tekenen. We komen nog altijd goed overeen en morgen ga ik bij haar langs zodat ze haar handtekening kan zetten onder de tegenopzeg.

We hebben toen ze is uitgetrokken alles onderling geregeld en ik heb haar ook haar deel van de huurwaarborg teruggegeven. Op zich vroeg ik me af of het mogelijk was dat ik haar morgen ook een brief laat ondertekenen waarin ze mij de volmacht geeft voor de rest van de opzeg te regelen zonder haar. Zo moet ik haar ook niet verder lastig vallen indien er nog papieren getekend moeten worden.

Een detail dat misschien belangrijk kan zijn is dat we officieel nog niet gescheiden zijn, we hebben het beide druk in ons prive en proffessioneel leven en hebben dit altijd uitgesteld. Nu ga ik daar wel eens werk van maken. Maar ze woont wel al enkele jaren officieel op een ander adres, ik weet niet of dat iets kan veranderen aan de zaak.

Dit is de eerste keer dat ik een opzeg doe, ik weet niet zeker of er wel nog zaken zijn die door beide getekend moeten worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 15 apr 2017 21:18

laat haar ook ineens tekenen vat de huurwaarborg volledig voor u is.

Wat de scheiding betreft. Is een EOT... kan snel afgehandeld worden zeler als er geen kinderen en gemene eigendommen zijn.
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scheiding/

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 apr 2017 09:07

Indien HWB via de bank, dan moet ze ook het bankdocument voor vrijgave waarborg tekenen. (Document dat dus ook de verhuurder moet ondertekenen)

Reclame

Terug naar “Huren”