tegenopzeg brief voorbeeld

KrisVanK
Topic Starter
Berichten: 3

tegenopzeg brief voorbeeld

#1 , 13 apr 2017 19:27

Ik zou graag een tegenopzeg doen van een opzegbrief die ik van de verhuurder heb ontvangen. De opzeg is zonder motief, maar het contract is van 8 oktober 2008 en de opzegdatum is 14 oktober 2017. Dus meer dan negen jaar en ik vermoed dat het dan ook gewoon kan zonder motief. Daarbij ben ik nooit een moeilijke huurder geweest en wil ik daar nu ook niet mee beginnen.

Ik heb heel wat gezocht op internet en op dit forum maar heb nergens echt gevonden wat er precies in zo'n tegenopzeg brief moet staan.
Ik heb dus zelf de onderstaande brief gemaakt. Zou iemand even kunnen kijken of dit voldoende is en of ik nog iets moet toevoegen/wijzigen/verwijderen.

Alvast bedankt!

AANGETEKEND
<gemeente>


Beste mevrouw <naam verhuurder>,

Wij hebben de opzeg van de huurovereenkomst van het pand gelegen in de <adres> te <gemeente> (dd. <datum contract>) goed ontvangen.

Hierbij wil ik u informeren dat wij beroep willen doen op het recht van tegenopzeg met duurtijd van één maand. Ingaand op 1 mei 2017 en lopende tot 31 mei 2017.

Ikzelf zal ten laatste 14 dagen voor de einddatum van de huurovereenkomst <immo kantoor> contacteren voor een afspraak te maken betreffende de uittredende plaatsbeschrijving.

Hoogachtend
,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 13 apr 2017 20:08

Dit is inderdaad meer dan voldoende.
Een tegenopzeg hoeft namelijk niet zo uitgebreid als een gewone opzeg.

In theorie zou je de opzeg van de verhuurder als nietig kunnen beschouwen, daar deze zich niet aan de termijn houdt, maar dat zou slechts uitstel zijn (alhoewel dat deze uitstel 3 jaar zou bedragen voordat de verhuurder kan opzeggen zonder motief), en aangezien je toch weg wilt...

Reclame

Terug naar “Huren”