slot veranderen

4j4d
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

slot veranderen

#1 , 11 apr 2017 18:07

Omdat er onlangs ingebroken werd in ons appartementsgebouw + omdat de deur van de gang niet goed sluit (wat het nog makkelijker maakt om opnieuw in te breken) wil ik graag een veiligheidsslot plaatsen. Dit met de garantie voor de huisbaas dat dit opnieuw verwijderd wordt en omgezet wordt naar de originele staat wanneer ik de woning verlaat. De huisbaas wil dit echter niet omdat mijn slot deel uit maakt van een "sleutelplan".
In mijn contract is niets terug te vinden hierover. Ook staat nergens dat het verboden is. Het enige waarmee ik wel een link kan liggen is:
Artikel 13. verfraaiings-, verbeterings- en veranderingswerken.
Alle verfraaiings-, verbeterings- en veranderingswerken aan het goed zullen enkel mogen uitgevoerd worden mits voorafgaande en schriftelijke toestemming van de verhuurder. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst zullen zij ten bate blijven van de verhuurder, zonder vergoeding, onverminderd het recht van de verhuurder herstel van de oorspronkelijke toestand te vorderen.


Mijn vraag: moet ik op basis van bovenstaand artikel nu besluiten dat ik geen veiligheidsslot mag steken?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 11 apr 2017 19:14

Niemand kan u weerhouden om u slot te veranderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 apr 2017 20:10

Het slot van uw privaat inkomdeur mag je steeds veranderen en bij verhuis het originele terugplaatsen. Dat kan de verhuurder niet verbieden. Het enige nadeel dat je dan hebt, is dat je steeds met 2 sleutels zal rondlopen (de sleutel van uw appartement en de algemene inkomdeur naar de straat).

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 12 apr 2017 11:37

U hoeft dus ook geen toestemming te vragen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”