ivm opzeg en schadevergoeding

Natalia90
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ivm opzeg en schadevergoeding

#1 , 23 mar 2017 18:29

Beste,

Mijn één jaar huurcontract ging van start 01/07/2016. Volgens het contract zou deze stoppen op 01/07/2017 indien één van de partijen minstens 6 maanden op voorhand een opzegging zouden doen. Wij zijn maart 2017 en de opzeg is nog niet vertrokken... Verder staat in het contract vermeldt dat indien er dus geen opzeg is in het eerste jaar het contract automatisch zal worden verlengd naar termijn van drie jaar, vervolgens naar 9 jaar.


Als ik mijn opzeg nog voor 1/04/2017 zal doen... Wat zal me dat kosten? Zal ik 3 maanden schadevergoeding moeten betalen aangezien het contract na het eerste jaar een 3 jaar contract zal worden?

Graag een snelle antwoord dat ik snel actie kan ondernemen.

Alvast bedankt!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 23 mar 2017 19:07

Opzeg of niet verlenging moet minstens 3 maand voor einde betekend worden met een AS, 6 maand is niet wettelijk.
Bij niet verlenging is er geen schadevergoeding te betalen.
Dus voor 01/04/2017 AS sturen dat je het huurcontract niet verlengd, ten laatste maandag versturen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”